Social

#dependenta #legatura #consecinte #coca-cola #twitter #facebook #mcdonalds #cerere consumatori

Care este legatura dintre Facebook si Coca-Cola

Aproximativ 500 de oameni de stiinta din 50 de tari au publicat recent raportul "The Global Burden of Disease" in care se arata ca, intre anii 1990 si 2010, gradul de obezitate a crescut cu 82%.

Oamenii de stiinta spun, de asemenea, ca obezitatea si pierderea vietii private ar putea fi secolul acesta ceea ce a fost fumatul in secolul trecut si ca marile companii, precum Coca-Cola, Nestle, PepsiCo sau McDonalds, al caror profit vine din vanzarea de produse cu continut foarte mare de zahar, dar si companii precum Facebook, Google sau Twitter, care castiga bani din vanzarea informatiilor personale ale utilizatorilor, s-ar putea confrunta cu aceeasi probleme cu care s-au confruntat companiile de tigari.

Pentru a putea stopa consumul de tutun si pentru a opri amploarea acestuia, guvernele din mai multe tari au reglementat consumul, determinandu-i pe producatori sa se indrepte spre Asia sau alte regiuni.

Companiile care vand mancaruri nesanatoase sustin, de asemenea, ca obezitatea nu provine din consumul acestor alimente, ci din cauza altor factori precum televiziunea, jocurile video, dar si urbanizarea, la fel cum companiile producatoare de tutun sustineau ca fumatul nu duce la aparitia cancerului, afirmatie care s-a dovedit falsa.

Michael Mudd, fost vicepresedinte al companiei Kraft, spune ca, desi sunt multi factori care determina obezitatea, aceste companii sunt principalele vizate si ca acestea nu doar ca satisfac cererea consumatorilor, dar depun si eforturi pentru a spori consumul.

"Asa cum promotorii armelor din SUA dau vina pe bolile mentale si pe jocurile video violente pentru a distrage atentia de la pericolul pe care il reprezintă armele de foc, tot asa industria alimentara denunta viata sedentara si televiziunea drept cauza a obezitatii. Nu trebuie sa cadem in aceasta capcana", este de parere Mudd.

Cercetatorii spun ca aceeasi dependenta si instigare la consum vin si din partea retelelor de socializare precum Facebook si Twitter, care incearca sa ii seduca pe utilizatori cu continuturi, solutii si comunitati gratuite, care sa le permita doar sa afle cine suntem, unde suntem, ce facem sau ce ne place sa facem, doar pentru a ne monitoriza si pentru a vinde mai departe aceste informatii, incalcandu-ne astfel dreptul la viata privata.

Astfel, legatura intre Facebook si Coca-Cola este aceea ca amandoua ne invadeaza viata si ne produc dependenta doar pentru castigul propriu, iar consecintele grave se rasfrang doar asupra consumatorului.

Sursa foto: rtv.net

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului