Social

Cardurile de fidelitate, ultima moda in industria ospitalitatii

Agentiile de turism ofera reduceri de pret de pana la 15% si bonusuri pentru stimularea vanzarilor. Tot mai multe agentii de turism incearca sa-si fidelizeze clientii prin acordarea unor discounturi substantiale sau a unor servicii gratis. In timp ce companiile care au introdus carduri de fidelitate mizeaza pe cresterea clientelei statornice pana la 30% din portofoliu, altele vor sa se axeze mai mult pe calitate. Romanii sunt obisnuiti sa se hotarasca in ultima clipa asupra destinatiei de vacanta si asupra operatorului care-i va mijloci drumul catre o vacanta de vis sau macar un un mini-trip de cateva zile. Agentiile de turism incearca sa schimbe obiceiurile de consum ale clientelei autohtone, prin acordarea de reduceri de pana la 10% din pretul de catalog pentrui cei care se decid din timp si rezerva bilete. Drumul pana la fidelizarea clientelei este insa lung. De regula, sunt considerati clienti fideli cei care cumpara pachete de produse de peste un anumit nivel, timp de cativa ani la rand. Astfel, unul dintre putinele carduri de fidelizare din piata autohtona de profil, emis de J’Infotours, ofera discounturi de 4% opentru pensionari si tineri de pana la 25 de ani. Cei care au ales compania pentru o perioada mai mare de 10 ani primesc reduceri de 10%, procent care scade la 7% pentru sapte ani si la 5% pentru minimum trei calatorii cu J’Infotours. Fidelitate pe puncte Ca medota de marketing, emiterea de carduri este un motor important pentru atragerea de noi clienti si de fidelizare a celor deja existenti. Astfel, in numai cateva luni, cardul de fidelizare Exclusive de la Perfect Tour si Pelegrin a fost deja solicitat de circa 2.000 de clienti, cea mai mare parte fiind persoane fizice. „Unii dintre clienti au beneficiat deja de discounturi pentru ofertele noastre de Craciun si Revelion", declara Raluca Veber, responsabil Customer Care la Perfect Tour. Cardul se emite gratuit, la cerere, pe internet, accesand siteul agentiei sau la achizitionarea unui produs turistic. La activarea cardului, se acorda din oficiu 1.000 de puncte, un punct avand valoarea de 0,01 euro, valorificarea acestora putand fi realizata in momentul in care se acumuleaza minimum 5.000 de puncte. „De exemplu, la cumpararea unui pachet de 1.500 de euro, titularul cardului Exclusive va primi 3.000 de puncte de loialitate", mai spune reprezentantul Perfect Tour. Aceasta a mai informat ca prin aceasta metoda, compania isi propune ca astfel 20%-30% din clientii Perfect Tour si Pelegrin sa devina fideli. Discounturi semnificative „Avem clienti care merg cu agentia noastra in vacanta de peste 15 ani. Evident ca intre personalul nostru si acestia s-au format legaturi cu totul si cu totul speciale, chiar de prietenie. Clientilor nostri fideli le oferim, in functie de pachetul achizitionat, discounturi de la 5% la 15% din pretul pachetului", declara Mircea Vladu, directorul agentiei Prestige Tours. Acesta apreciaza ca un procent de pana la 5% din numarul total al clientilor „sunt turisti care revin". „Ne recompensam clientii fideli in primul rand prin oferirea de excursii optionale (fata de pachetul achizitionat), croaziere si cine festive gratuite", declara la randul sau Mark Neville Farrugia, manager general la Malta Travel. Alte agentii incearca sa stimuleze vanzarile prin acordarea de discounturi de pana la 10% din pretul de baza pentru grupuri mai mari de sase persoane. „Cei mai fideli sunt informati primii despre ofertele last-minute, care sunt limitate ca numar", ne-a mai declarat Gheorghe Stoian, manager la Tunisiana Travel. Pentru companiile specializate pe segmentul corporate, fidelizarea clientelei stabile pe termen lung se realizeaza printr-o politica de vanzari si de preturi preferentiale, organizarea de intruniri cu scop educational si prin acordarea unor pachete de servicii speciale. Clientii corporate, cei mai statornici „Discountul maxim oferit este de 10%, la noi accentul fiind pus pe valoarea adaugata a produsului. Nu ne mandrim cu preturi foarte mici, ci cu o calitate foarte mare a serviciilor", declara Iulia Sarbu, manager la Incentive Insight. Aceasta a mai spus ca, de la infiintarea companiei si pana in prezent, niciun client nu a renuntat la serviciile firmei. "Din 2005 si pana acum toti clientii nostri au ramas alaturi de noi. Cel mai bun exemplu este atunci cand un client de-al nostru primeste oferte de la concurenta si vin si ne intreaba pe noi", mai declara reprezentantul Incentive Insight. Calitatea este atuul pe care mizeaza din ce in ce mai multi tour-operatori. „Peste jumatate din clientii sunt fideli, iar in cazul companiilor acest procent tinde spre 100%", ne-a declarat Alin Burcea, manager la Paralela 45. Clientilor nostri fideli le oferim, in functie de pachetul achizitionat, discounturi de la 5% la 15% din pretul de lista Mircea Vladu directorul agentiei Prestige Tours Reduceri in functie de profitul adus Unele agentii abor­deaza diferit programele de fidelizare. "Clientelei persoane fizice care sunt fidele le acordam diferite bonusuri, precum un bilet gratis, in functie de profitul obtinut de noi, si nu de nivelul vanzarilor catre acestia", declara la randul sau Ion Antonescu, presedintele Marshal Turism. Pentru alte agentii, un client fidel inseamna o colaborare de peste trei ani sau cumparaturi de minimum 1.000 de euro. "Discounturile pe care le acordam variaza de la trei la cinci la suta din tarifele publicate, dar pentru aceasta trebuie sa fii client de cel putin trei ani sau sa fi cumparat de minimum 1.000 de euro", declara Marius Mihulin, manager la Atlantic Tour. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea