Bucurestiul va avea in sfarsit un centru de informare turistica: conform declaratiei primarului general Adriean Videanu, fostul restaurant Simplon de pe Calea Victoriei urmeaza a fi renovat si pus la dispozitia unui organism creat in parteneriat public-privat de primarie si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT). Decizia a fost luata ieri, dupa o intalnire la care au participat reprezentantii primariei, ai Ministerului pentru IMM-uri, Comert, Turism si Profesii Liberale , ai ANAT, ai companiilor aeriene si ai hotelierilor. In mod cel putin ciudat, Ministerul Culturii si Cultelor nu a dat curs invitatiei primite, cu toate ca turismul cultural este unul din principalele “argumente” cu care capitala Romaniei s-ar putea impune pe piata internationala . Primarul Videanu a mai anuntat si ca, in cadrul institutiei pe care o conduce, a fost creata Directia pentru Dezvoltare Turistica, al carei scop este colaborarea cu sectorul privat in scopul transformarii capitalei Romaniei intr-o destinatie turistica de prim rang. Initiativa crearii unui centru de informare turistica vine intr-un moment critic pentru turismul din Bucuresti: conform datelor disponibile pentru anul 2006, Capitala a fost vizitata de aproximativ 900.000 de straini si romani, iar din estimarile facute de ANAT reiese ca peste 90% au venit pentru afaceri. Cu alte cuvinte, turismul propriu-zis a adus Bucurestiului doar 81.000 de vizitatori, o cifra infima in comparatie cu “scorurile” realizate de alte mari capitale europene. Conform spuselor primarului general, locatia de la fostul restaurant Simplon ar urma sa fie doar una provizorie: dupa reconfigurarea Pietei Revolutiei si construirea marii parcari subterane, centrul de informare turistica al Capitalei ar urma sa fie mutat intr-unul din spatiile din zona. In acest fel, turistii vor avea un loc unde-si vor putea lasa masina si de unde vor putea obtine toate informatiile de care au nevoie pentru o vizita in Bucuresti. Daca primul pas catre un Bucuresti mai prietenos cu turistii a fost facut ieri, nu este insa prea clar care vor fi urmatoarele etape ale proiectului in care s-au implicat Primaria Generala si ANAT-ul. Adriean Videanu a declarat ca va “sprijini din toate puterile promovarea turismului in Bucuresti”, dar intrebarea venita din partea Gandului cu privire la sursele de finantare pentru o eventuala campanie de promovare i-a pus in incurcatura pe oficialii prezenti. Presedintele ANAT, Dragos Anastasiu, a afirmat ca proiectul nu are nevoie, in prima faza, de foarte multi bani, ca un site”destept” al Bucurestiului, de unde sa poata fi accesate toate informatiile relevante pentru o vizita reusita in Capitala, nu costa prea mult si ca mai importante vor fi resursele umane alocate. Adriean Videanu s-a multumit sa declare, in acest context, ca municipalitatea a facut primul pas, punand la dispozitie spatiul, care va fi si reabilitat pe cheltuiala primariei, si ca implicarea financiara in viitorul organism de promovare turistica va fi facuta pro-rata.
Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta.