Social

Calatoriile de afaceri revitalizeaza turismul

Ecoturismul si ofertele destinate tinerilor sunt alte doua directii care vor contribui la dezvoltarea industriei de profil. Turismul de afaceri, de sanatate , cultural, la care se adauga cel de aventura sunt principalele branduri care vor fi dezvoltare in viitor pentru a reprezenta impreuna Romania ca destinatie, atat pe plan extern, cat si intern. Autorii Masterplanului pentru dezvoltarea turismului national au identificat alte doua segmente care ar putea duce la individualizarea ofertei autohtone pe plan extern: ecoturismul si tinerii. Romania poate deveni un jucator competitiv pe piata europeana a turismului de afaceri, care inregistreaza cresteri importante si in acest moment. Secretarul de stat pentru turism, Lucia Morariu, a declarat, ieri, ca principalul brand pe care trebuie sa-l dezvolte Romania este cel al turismului de afaceri. Aceasta a mai informat ca trebuie sa se treaca de la promovarea turistica la implementarea unei politici de marketing adecvate, prin crearea de evenimente si participarea la targuri internatioane de turism. Mastreplanul de dezvoltare a turismului recomanda o serie de schimbari in abordarea marketingului si targhetarea pietelor in functie de oportunitatile pe care acestea le ofera. Astfel, pietele prioritare pentru Romania sunt Germania, Austria, Italia, Franta, SUA, Germania, Rusia, Ungaria si Marea Britanie/Irlanda, in timp ce tarile scandinave, cele din Benelux si Pensinsula Iberica sunt tinte secundare. Documentul citat recunoaste ca ministerul care coordoneaza activitatea de turism nu are in prezent „o strategie clara bazata pe intelegerea deplina si aprofundata a caracteristicilor si tendintelor pietei pentru marketingul Romaniei". Mai mult, mixul actual de marketing si promovare nu este coordonat si nu este destinat realizarii unor obiective specifice, activitati care „tind sa fie desfasurate in stil ad-hoc, dezordonat". Lucrurile nu stau bine nici la capitolul directii strategice pentru birourile de promovare din strainatate si nu se cunoaste impactul si eficienta programului de participare la targurile de turism din strainatate. Ca urmare, tour-operatorii de pe principalele piete-tinta nu au decat cunostinte superficiale despre Romania si oferta sa turistica. De altfel, nici imaginea sa nu este clara sau puternica. Tinerii europeni, un segment-tinta „Nicio tara europeana nu s-a gandit sa se identifice ca principala destinatie pentru tinerii turisti. Romania ofera o gama corespunzatoare de activitati in aer liber atat vara, cat si iarna, si are un program in crestere de manifestari muzicale, sportive si alte bucuresti si alte locuri din tara si ofera costuri relativ scazute", se arata in documentul citat. Carpatii si Delta Dunarii sunt principalele zone in care se poate dezvolta ecoturismul, la scara de la mica la medie.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea