Social

Austriecii, atraşi de zonele rustice şi vestigiile culturale ale Romaniei

În anul 2006, numărul de vizitatori din Austria a crescut cu 17,3%, ajungand la peste 151.000. Acest trend se va menţine şi în 2007, an în care promovarea ţării se bazează pe intrarea Romaniei în UE, pe Sibiu, capitală culturală europeană, şi pe Delta Dunării - peisajul anului 2007/2008. Numărul austriecilor care vizitează Roma­nia este superior numărului romanilor care vizitează Austria. „Sunt sigur că în următorii ani raportul va rămane în continuare favorabil turismului romanesc, pentru că dorim şi ştim cum putem creşte în continuare numărul austriecilor care vizitează Romania", spune Simion Giurcă, directorul biroului de turism al Romaniei, de la Viena. Romanii vin în cea mai mare parte pentru schi pe timpul iernii şi pentru vizite culturale îndeosebi la Viena. Caştigă teren însă turismul de shopping pentru romanii bogaţi. În 2007, oficialii turismului romanesc la Viena vor promova ţara noastră cu precădere prin Sibiu, capitală culturală europeană, prin Delta Dunării, considerată peisajul anului 2007/2008 (declaraţie ce va fi făcută în iunie 2007 de Asociaţia internaţională „Prietenii Naturii"). Un alt eveniment de interes pentru austrieci ar putea fi Festivalul „George Enescu", de la Bucureşti. Odată cu intrarea Romaniei în UE, traficul spre ţara noastră a crescut, în luna ianuarie înregistrandu-se o creştere a numărului de vizitatori din Austria cu 17,1%. Preţul mediu pe care îl plătesc aceştia pentru un concediu în Romania este de circa 1.100 de euro. Imaginea ţării noastre în afară s-a schimbat mult datorită intensei campanii duse de reprezentanţii birourilor de turism din capitalele europene. Oficialul de la Viena a adus, pe langă jurnalişti austrieci şi tour-operatori de talie mare, specialişti în turism care să certifice calitatea programelor şi serviciilor romaneşti. „Pe langă o campanie promoţională la postul naţional de televiziune – ORF, am derulat o campanie amplă outdoor în Viena, Graz, Salzburg, St. Pölten şi Klagenfurt . La acestea se adaugă prezenţa pentru un an a două megaboarduri de 8x5 m amplasate pe autostrada Viena - Budapesta, pe tronsonul care leagă capitala austriacă de aeroport", mai spune Giurcă despre campania de promovare. În 15 martie 2007 a fost lansat la editura Orac un ghid turistic dedicat Romaniei, în seria „Să ne cunoaştem vecinii". Romania, percepută ca destinaţie culturală „Am poziţionat Romania pe piaţa din Austria, ca pe o destinaţie culturală. Caracterul nealterat al satelor romaneşti şi ospitalitatea populaţiei, foarte apreciată de austrieci, sunt adevăratele atuuri", precizează Giurcă. Atitudinea faţă de Romania s-a schimbat constant în ultimii doi-trei ani. „Suntem însă astăzi mult mai aproape de sufletul austriecilor decat ne putem închipui. Pe măsură ce ne vizitează tot mai mulţi austrieci, apropierea va creşte. Există un mare potenţial pe care putem şi trebuie să-l valorificăm", adaugă oficialul roman. Un alt element pozitiv în cadrul schimburilor turistice romano-austriece ţine şi de intrarea operatorului aerian low-cost, Sky Europe . „Sunt sigur că Sky Europe va aduce în acest an în Bucureşti un număr suplimentar de cel puţin 5.000 de turişti austrieci. Sub presiunea Sky Europe, şi Austrian Airlines va lansa mai des acţiuni la preţuri mai reduse de tip 99 euro, care vor genera şi ele suplimentări de trafic cu caştig pentru turismul romanesc". Un scurt profil al turistului austriac s-ar rezuma la faptul că acesta îşi doreşte natură virgină, sate arhaice cu tradiţii şi folclor nealterate, ospitalitate , ofertă culturală, infrastructură funcţională, curăţenie, vinuri seci, mancare bine gătită şi concediul să aibă o trăire emoţională. Care sunt obiectivele turistice vizitate de austrieci: Austria ocupă locul nouă în clasamentul ţărilor generatoare de turişti pentru Romania şi locul trei între ţările vestice, după Germania şi Italia. - peste 60 de tour-operatori şi agenţii de voiaj au inclus Romania în cataloagele de promovare pentru 2007 - cele mai vizitate regiuni de către austrieci sunt: Moldova, Maramureş, Transilvania, Dobrogea şi Banat - interes în creştere pentru Oltenia, Delta Dunării şi litoral - trend 2007: Sibiu (cel mai căutat obiectiv în 2007) şi Bucureşti, precum şi croazierele pe Dunăre - motivaţia principală pentru călătoriile în Romania o reprezintă turismul cultural - o atracţie deosebită o reprezintă caracterul nealterat al satelor romaneşti - marea majoritate a austriecilor vin în Romania cu autoturismul propriu

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea