Social

Atentie, radar in asfalt!

Conducatorii auto care depasesc viteza pe DN1 sunt detectati de senzorii amplasati in carosabil. Soferii care circula pe ruta Bucuresti-Azuga habar nu au ca inregistrarea vitezei pe DN1 nu se face de catre camerele de supraveghere a traficului si nici de radarele fixe. "Pericolul" vine chiar din asfaltul pe care ruleaza. Ei sunt tentati sa incetineasca in apropierea pasarelelor pentru pietoni, unde stiu ca sunt filmati, iar dupa ce trec de acestea, tind sa mareasca viteza. Numai ca tocmai unde calca mai tare pedala de acceleratie, acolo sunt prinsi si inregistrati. In urma cu doi ani, pe Drumul National 1 s-a introdus un sistem omologat de Biroul Roman de Metrologie, care foloseste asa-numitele bucle inductive. Adica un fel de senzori ascunsi in asfalt , amplasati in apropierea a 14 camere video aflate pe raza localitatilor Otopeni, Balotesti, Tancabesti , Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic si Sinaia, Busteni, Azuga. Principiul de functionare al buclelor inductive este urmatorul: in fata unei camere video sunt implantate in asfalt, pe fiecare banda de mers si la o anumita distanta unul de celalalt, cate doua perechi de conductori electrici care actioneaza ca niste senzori. Acestia sunt pozitionati la aproximativ cinci-sapte metri de camera pe prima banda de circulatie, la 1-2 metri pe banda doi si la 1-2 metri pe banda trei. De fiecare data cand prin zona trece o masina, fiecare senzor ii creeaza o semnatura magnetica unica, iar daca semnatura corespunde pentru ambii conductori, se masoara defazarea in timp si astfel se stabileste viteza. Daca aceasta depaseste limita legala, un semnal este transmis la camera video, care fotografiaza imediat numarul din spate al autovehiculului. Datele sunt transmise, in functie de sectorul de drum pe care se constata contraventia sau infractiunea, la unul dintre cele trei dispecerate existente pe DN1. Lipsa de fonduri Drumul National 1 este singura artera rutiera din Romania care dispune de un sistem functional de supraveghere a traficului la standardele europene. "Ceea ce avem noi pe DN1, majoritatea tarilor europene au pe fiecare drum important, inclusiv pe cele mai circulate strazi din marile orase. Dar la noi nu mai sunt fonduri pentru dezvoltarea acestui sistem", a spus inginerul de sistem DN1, inspectorul principal Marian Zane. Statisticile arata insa ca acest sistem este foarte eficient in privinta reducerii numarului de accidente grave. "In primul an dupa punerea in functiune a sistemului de supraveghere a traficului, pe DN1, numarul accidentelor grave a scazut cu aproape 50 la suta, iar in al doilea an, cu 17 la suta. In consecinta, este eficient. Numai ca intretinerea sistemului costa foarte mult, cam 30 la suta din valoarea amenzilor aplicate pe acest tronson de drum, bani cheltuiti din fondurile IGPR. Asta in conditiile in care amenzile intra integral la bugetele locale, la primarii", a mai spus inspectorul principal Marian Zane. 100.000 de contraventii in acest an Desi la inceput procesele verbale au fost completate manual, verificarile datelor personale ale contravenientilor efectuandu-se manual, incepand cu 2007, prin eforturi proprii, s-a realizat o aplicatie informatica de editare. Teancurile de documente sunt trimise apoi la un centru de comanda, care ulterior identifica posesorii autoturismelor si le trimite prin posta. Anul acesta au fost constatate aproape 100.000 de contraventii pe DN1. Lipsa fondurilor financiare contribuie insa la inregistrarea anumitor intarzieri in ceea ce priveste expedierea prin posta a proceselor verbale. La sfarsitul fiecarui schimb, toate datele se stocheaza pe DVD-uri. Dupa 180 de zile, imaginile fara importanta se distrug din baza de date. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea