Social

Ambalajele devin tot mai mici

Coca-Cola micsoreaza sticlele, iar Estee Lauder isi impacheteaza cosmeticele in aluminiu reciclat. Ambalaje mai mici, mai usoare, mai ecologice, realizate din materiale reciclabile. Acesta e trendul de impachetare al marilor companii. Ba chiar unii giganti mai radicali le elimina cu totul din crearea produsului atunci cind sint in plus, arata un articol din „New York Times“. De putin timp, Procter&Gamble foloseste tuburi rigide pentru pasta de dinti Crest, care pot fi distribuite si vindute fara cutii de carton. Aveda, o companie de cosmetice, va scoate pe piata o linie de produse pentru barbati, impachetate in cutii facute 95% din materiale reciclabile. Cercetatorii de la Estee Lauder au lucrat mai bine de un an la tuburi si capace realizate 80% din aluminiu reciclabil. Etichetele inguste folosite de divizia Nestle din America de Nord au adus o economie de 9.000 de tone de hirtie in ultimii cinci ani. Tendinta a ajuns si la McDonald’s, care a redus cantitatea de carton si plastic folosita la ambalajele pentru cartofi prajiti si cafele. „Putem renunta la unele ambalaje, dar punga alba este importanta pentru brand“, a explicat pentru ziarul american Bob Langert, vicepresedintele departamentului de responsabilitate sociala a companiei. „Ambalarea ofera cele mai mari oportunitati de economisire a energiei. Patru miliarde de dolari valoreaza materialele care in acest moment sint aruncate in gropile de gunoi“, declara pentru cotidianul newyorkez Matt Hale, directorul agentiei Office of Solid Waste. Trendul schimbarii a pornit insa de acum un deceniu, iar micile modificari au trecut neobservate pe linga consumatorii de azi: dozele de suc sint mult mai usoare decit acum 10 ani, iar deodorantele nu se mai vind in cutii separate. UE are reguli stricte in aceasta privinta: firmele trebuie sa recupereze cel putin 50% din deseurile de ambalaje puse in circulatie si sa recicleze cel putin 25% din ambalaje. Romania a adoptat, alaturi de 30 de state din Europa si America de Nord, „Punctul Verde“, care ii arata cumparatorului ca firma s-a angajat ca ambalajele sale sa fie reciclate sau valorificate. Clientii prefera cutiile mari Ambalajele mici si verzi aduc si probleme companiilor. Comportamentul consumatorilor constituie o prima piedica, pentru ca pachetele mai mici „par“ mai scumpe. „Provocarea este sa ii convingem ca primesc acelasi volum intr-o sticla mai buna“, spune Scott Vitters, directorul Coca-Cola pentru ambalare. Compania a redesenat conturul sticlelor pentru a fi mai usoare si mai rezistente la impact, dar acestea par mai mici acum. Uneori chiar, frumusetea invinge grija pentru mediu oricum: aluminiul mestesugit de cei de la Estee Lauder, de exemplu, nu straluceste asa cum ar trebui, iar unele branduri ale companiei refuza sa il foloseasca.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea