Social

Air France-KLM si Air One se bat in oferte pentru Alitalia

Guvernul italian mai are astfel o sansa sa privatizeze operatorul aerian care pierde un milion de euro pe zi. Cea mai mare companie aeriana din lume, Air France-KLM, a depus, ieri, o oferta neangajanta pentru Alitalia , operatorul italian neprofitabil pe care guvernul de la Roma se chinuie sa-l privatizeze de un an de zile. Compania germana Deutsche Lufthansa, pe care presa il prezenta drept al treilea ofertant in privatizarea Alitalia , a declarat, ieri, ca nu va licita. Si-a motivat decizia spunand ca oferta pentru o companie care merge in pierdere i-ar fi afectat propriul rating. Astfel, Air France ramane in cursa alaturi Air One, cel mai mare concurent italian interesat de achizitia celor 49,9% din actiuni pe care statul italian le scoate la vanzare. Air France a accentuat faptul ca nu va face o afacere care sa-i scada propria profitabilitate si a aratat, in comunicatul sau, ca vrea sa dezvolte pentru Alitalia un plan de afaceri apropiat de cel schitat chiar de presedintele companiei italiene, Maurizio Prato. A mentionat, de asemenea, ca va "conta pe sprijinul intregii forte de munca de la Alitalia". Air France-KLM detine deja aproximativ 2% din actiunile Alitalia, cu care ar fi trebuit sa se alature fuziunii dintre operatorii aerieni din Franta si Olanda inca din 2004. Compania italiana a fost insa scoasa din ecuatie din cauza pierderilor pe care le inregistra. Alitalia, evaluata la 1,1 miliarde de euro Air One, care se bucura de suportul celei de-a doua mari banci din Italia, Intesa Sanpaolo, a licitat, de asemenea, pentru actiunile operatorului aerian si ar putea fi un candidat preferat pentru ca este singurul pretendent italian, spun analistii, mai ales ca oficialii italieni au spus in mai multe randuri ca-si doresc ca Alitalia sa ramana in mainile italienilor. In urma cu doua zile insa, premierul italian Romano Prodi a tinut sa precizeze ca guvernul nu este partinitor si nu-i va dezavantaja cu nimic pe strainii care vor sa cumpere Alitalia. "Ce ne dorim noi pentru companie este un plan de afaceri care sa intremeze Alitalia si sa faca din ea un operator aerian sanatos", a spus Prodi, citat de Bloomberg. Compania pe care statul o scoate acum la privatizare cocheteaza de mai mult timp cu falimentul si a ajuns sa aiba pierderi de peste un milion de euro pe zi. Actiunile Alitalia s-au depreciat anul acesta cu 20 de procente, iar pe 13 noiembrie a raportat pentru anul in curs pierderi de peste 200 milioane de euro, inainte de plata taxelor. Intre timp, valoarea de piata a companiei a scazut la 1,1 miliarde de euro, datoriile au ajuns la 1,2 miliarde de euro, iar invechirea flotei impune achizitionarea de noi aeronave. Guvernul de centru-stanga al lui Romano Prodi se chinuie de un an de zile sa gaseasca o solutie privata pentru Alitalia, deoarece Uniunea Europeana a refuzat sa-i mai permita Romei sa subventioneze compania. Dupa ce in iulie a esuat licitatia, iar Alitalia a ramas fara niciun pretendent, guvernul italian spera acum sa poata anunta pana la sfarsitul anului care este candidatul preferat cu care va intra in negocierile finale. Daca inca nu ti-ai facut planuri pentru Revelion, intra aici si poti castiga o excursie in Turcia. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta.
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It

Sfatul expertului


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.