Social

Agentiile de turism, luate in vizor de investitorii straini

Fondul de investitii GED a intrat in actionariatul operatorului autohton Happy Tour . Pe fondul cresterii concurentei europene, sezonul consolidarilor a inceput si in domeniul agentiilor de turism. Antreprenorii romani cauta suport de dezvoltare fie la un fond de investitii, fie asteapta venirea marilor tour-operatori din afara. Fondul de investitii GED Eastern Fund II si-a anuntat ieri intrarea in actionariatul Happy Tour, cea mai mare agentie de turism din Romania. Este prima investitie a unui fond intr-un operator autohton de turism. Nu au fost prezentate amanuntele tranzactiei (estimate neoficial la cateva milioane „bune" de euro), cele doua parti multumindu-se sa faca doar cateva declaratii sumare, care dau un indiciu insa despre miza afacerii. „GED a pariat pe acest sector datorita cresterii explozive din ultimii ani. In acest moment, cresterea economiei romanesti atrage in tara multe companii multinationale in paralel cu dezvoltarea companiilor nationale. Toate aceste companii se confrunta tot mai mult cu necesitatea gestionarii cerintelor de turism, din ce in ce mai sofisticate", spune Robert Luke, director general GED. „GED va sustine accelerarea planului de dezvoltare a companiei fondata de noi acum mai bine de 10 ani, in acest sector care devine din ce in ce mai competitiv, atat la nivel national, cat si la nivel international. In acest scop, GED va intari echipa de conducere a companiei si va integra in Consiliul de Administratie experti in domeniu", a declarat Nicolae Demetriade, director general Happy Tour. Miza – serviciile pentru turismul de afaceri Happy Tour pare sa fie compania potrivita pentru ceea ce cauta fondul - are o crestere solida a afacerii si un domeniu bine delimitat - nu mizeaza pe ceea ce se cheama turismul de masa, ci s-a specializat in servicii cu valoare mare, de la ticketing (vanzari bilete de avion) pentru mari companii, pana la croaziere de lux. Comentand pentru „Ade­varul" aceasta tranza­ctie, Nicolae Demetriade admite ca nu i-a fost usor sa faca pasul deschiderii companiei. „Dar era necesar. Perspectivele nu sunt favorabile pentru o afacere de familie. Ca sa fii puternic, trebuie sa ai parteneriate puternice. Sprijinul pe care il vom avea din partea fondului de investitii nu va fi doar de ordin financiar, ci si de atragere de parteneri, chiar de lobby". Fondatorul Happy Tour nu da detalii despre noua structura a actionariatului, dar lasa sa se inteleaga ca va conduce afacerea in continuare, pastrandu-si functia de director general. Compania estimeaza incheierea anului cu o cifra de afaceri de circa 45 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2006. „Avem acest ritm de cativa ani. Ne ajuta sa ramanem pe locul intai, dar noi vrem mai mult - sa marim diferenta fata de competitori", spune Nicolae Demetriade. Rata de profit a afacerii se plaseaza intre 3 si 4%. Compania are 80 de angajati, iar numarul ar putea sa creasca. „Luam in calcul si cresterea investitiilor in tehnologie, pentru dezvoltarea serviciilor oferite prin internet", spune directorul companiei. De cealalta parte, GED este unul din primele fonduri de investitii din Romania, cu plasamente in companii romanesti inca de acum 10 ani. In domeniul turismului, administratorii fondului au experienta participarii in lantul hotelier Continental. Dupa inchiderea primului fond, „Fondul Roman postpri­vatizare", administratorii spanioli au mai adunat 150 milioane de euro pentru GED Eastern Fund II. Noul fond are deja patru participatii in Romania, la companiile Rosegur, Romanian Real Estate Partners, la Dasimpex Khan si la compania de produse lactate Fama. In asteptarea marilor operatori „Pariul" GED arata ca sectorul romanesc de turism a intrat in vizorul investitorilor straini. „Era si timpul", spune Alin Burcea, patronul companiei Paralela 45, una dintre agentiile cu retele teritoriale extinse, cu experienta in turismul de masa. „Dar pe mine ma intereseaza mai putin un fond de investitii, care, pana la urma, va vrea sa preia el afacerea, ci sa intru in parteneriat cu un mare tour-operator. N-am probleme chiar sa-i vand un pachet de actiuni". In pregatirea terenului pentru viitoarele parteneriate, Alin Burcea anunta o reor­ganizare a intregii companii, intr-un tour-operator care se va ocupa de dezvoltarea de programe si o agentie de turism care mizeaza pe extinderea retelei in teritoriu. De asemenea, a fost creata o firma distincta de ticketing corporate (pentru clienti-companii). Acest segment ramane o miza importanta pen­tru marile agentii, mai ales in conditiile cres­terii economiei si, implicit, a afluxului de investitori. Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta.
  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Sfatul expertului

Top

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.