Cu toate ca a retras de pe site toate materialele protejate de drepturi de autor , YouTube se bucura in continuare de o audienta marita in randurile americanilor.
Potrivit unui studiu realizat de
Hitwise numarul de utilizatori americani a crescut cu 70 de procente din ianuarie pana in mai.
Pe de alta parte traficul pe urmatoarele cele mai mari 64 de site-uri de acelasi gen urmarite de Hitwise a scazut cu 8 procente in primele 5 luni ale anului.
YouTube lider de piata
"In luna mai, cota de piata a site-ului
YouTube a fost cu 50% mai mare decat cea a celor 64 de site-uri la un loc”, a declarat pentru Reuters directorul Hitwise, LeeAnn Prescott
YouTube.com atrage
60.2% dintre vizitatorii americani, in timp ce
MySpace Video, cel mai apropiat rival al lui YouTube.com, atrage
16.08%. Google Video doar
7.81%,
Yahoo 2.77% urmat de
Microsoft MSN cu
2.09%.
Metacafe nou lansata pe piata a intrat pe locul 8, cucerind
1.07% din piata americana, pe cand veteranul
AOL Media doar
0.94%.
Multe dintre materialele cele mai populare de pe YouTube.com nu sunt videoclipuri profesionale, ci sunt generate de utilizatori, sloganul site-ului fiind
Broadcast Yourself. Continutul site-ului include si muzica, videoclipuri diverse (despre/cu sport extrem , politicieni, etc).
Statisticile oferite de Hitwise urmaresc traficul de vizitatori, dar nu pot spune cu acuratete daca vizitatorii au vizionat sau nu videoclipurile.