IT & C

Yahoo incearca sa ia fata Google in lupta pentru telefonul mobil

Responsabilii Yahoo reusesc o premiera pentru ultimii 2 ani, anuntand un serviciu de cautare localizata pentru telefoanele mobile inaintea celui mai mare motor de cautare din lume, Google, care pregateste la rindul sau un anunt legat de telefoanele mobile. Platforma mobila Yahoo Go contine de acum inainte OneSearch, o aplicatie de cautare care returneaza rezultate la cautari in functie de locatia utilizatorului (cautare localizata). Acest lucru permite cautari extrem de relevante pentru diverse informatii utile : farmacii, institutii, restaurante, etc. Evident, solutia se adreseaza acum pietei din SUA, urmand a fi urmata de versiuni pentru Europa occidentala si apoi celelalte tari unde Yahoo are prezenta la nivel local. Oficialii Yahoo pornesc de la o teorie contestabila, dar pe care o sustin cu fervorare. “Utilizatorii de telefon mobil cauta in general diverse obiective din zona lor. Noi le oferim un rezultat concret si nu o lista din care sa selecteze adresa dorita”, a spus Marco Boerries, senior vice-president la Yahoo. Compania web, cre nu reuseste sa faca progrese in concurenta cu Google, vrea acum sa devina numarul unu pe telefoane mobile pentru a recupera terenul pierdut in lupta pe Internet. Google continua sa castiga teren in cautarile online, atat in detrimentul Yahoo, cat si in contra gigantului Microsoft. Daca pina acum serviciile de cautare pentru telefoane mobile s-au linitat la colectii de link-uri text pentru a usura accesul la ele pentru cei cu servicii de conectare limitate (WAP, GPRS). OneSearch, care face parte acum din Yahoo Go 2.0, ofer ca rezultat al cautarii imagini, descrierea considerata relevanta si alte informatii, spun oficialii companiei. Sistemul funtioneaza complet altfel decat motorul de cautare normal. Astfel, daca utilizatorul cauta un film, nu va gasi site-ul filmului, al companiei producatoare sau imagini video, ci in schimb va gasi lista cinematografelor unde ruleaza filmul, care sunt aproape de el. Un fel de “ Pagini aurii ” la nivel local. Pentru a beneficia de acest serviciu, utilizatorul va trebui la activare sa introduca informatii despre adresa sa. Google ofera si el cautare localizata pentru telefonul mobil, dar serviciul nu este atat de usor de accesat, sustin oficialii Yahoo. Pentru serviciul Google trebuie parcurse cel putin sase ecrane, lucru care ii va face pe cei mai multi utilizatori sa renunte, sustin ei. La Yahoo introducerea adresei este singura cerinta pentru activarea acestui serviciu. Analistii apreciaza serviciul Yahoo si spun ca avea cu siguranta succes la utilizatori. “Este evident un atac la adresa Google, iar abordarea Yahoo este diferita. Intr-adevar, multe cautari mobile se refera la obiective aflate la nivel local, a explicat analistul Mike McGuire de la compania americana Gartner. Yahoo spune ca serviciul poate fi accesat de 85% dintre utilizatorii de telefoane mobile din Statele Unite, deci este targetat spre sute de milioane de potentiali clienti.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele