Unii dinozauri îşi creşteau puii în vizuini

Unii dinozauri săpau vizuini în care îşi creşteau puii, au descoperit oameni de ştiinţă americani şi japonezi, care au ajuns la concluzia că aceste reptile care dominau Terra erau adaptate la habitate mult mai variate decat se credea, relatează AFP. Echipa condusă de David Varricchio de la Universitatea Montana a scos la lumina zilei în sud-vestul acestui stat american vestigiile unei vizuini în care se aflau resturile unui adult şi a doi pui dintr-o nouă specie de dinozauri. Această reptilă, botezată Oryctodromeus cubicularis, trăia în urmă cu 135-115 milioane de ani, în cretaciul mijlociu. 'Este pentru prima dată cand corpuri şi urme fosile atestă un astfel de comportament la un dinozaur ', subliniază autorii într-un articol publicat miercuri în Proceedings of the Royal Society B, revista academiei britanice de ştiinţe. Vizuina era precedată de un tunel sinuos de peste doi metri lungime şi între 30 şi 40 de centimetri lărgime, după modelul hienelor din prezent. În vizuina propriu-zisă, din care numai o parte s-a conservat, cercetătorii au găsit fragmente de oase de animale adulte şi tinere. Pe baza vertebrelor găsite, ei au dedus că aceste reptile măsurau 2,1 metri lungime şi cantăreau între 22 şi 32 de kilograme, puţin pentru un dinozaur.