IT & C

Un milion de dolari recompensa pe capul lui Yeti

Firmele se folosesc de misterul unor creaturi ca Bigfoot pentru a-si face publicitate, oferind recompense consistente celor ce pot demonstra existenta miticilor monstri .

Fabricantul de binocluri Bushnell, impreuna cu revista de vanatoare si pescuit “Field&Stream”, a pus la bataie un milion de dolari pentru orice “fotografie sau filmulet video, verificate si confirmate de un grup de experti (printre care un zoolog si un biolog), care sa arate ca Yeti/Bigfoot exista”, informeaza un comentariu al publicatiei ,,LiveScience’’. Concursul a inceput acum cateva zile si se va sfarsi pe 15 decembrie.

O imagine de inalta rezolutie cu Bigfoot ar face istorie, intrucat majoritatea fotografiilor ce atesta existenta sa sunt de calitate foarte proasta. Concursul nu este insa decat o campanie de promovare ce continua un trend cu vechime, afirma comentatorul de la ,,LiveScience’’, nu o adevarata vanatoare de Yeti.

In plus, nu exista nici o modalitate de a autentifica o asemenea fotografie, imaginea fiind doar un manunchi bidimensional de pixeli. Pentru a demonstra existenta misterioasei aratari trebuie adunate probe importante, precum un corp, dinti sau oase.

Bigfoot nu este singurul “monstru” ascuns a carui existenta se cere demonstrata pe bani. Larry Nielson, proprietar de barci din Lake City, Minnesota , ofera recompensa pentru monstrul local Pepie, despre care se crede ca isi are salasul in lacul Pepin. Bestia apelor a fost vazuta pentru prima oara, pare-se, pe 29 aprilie 1871, si foarte rar de atunci.

Potrivit lui Nielson, oamenii nu trebuie sa captureze neaparat monstrul: “Biroul de Turism al Lake City a anuntat o recompensa de 50.000 de dolari pentru dovezi incontestabile care sa ateste existenta creaturii in carne si oase, traind in lacul Pepin. Dovezile trebuie sa includa fotografii si/sau mostre de piele ori aripioare ce pot fi studiate prin analiza ADN”.

Oamenii de publicitate au folosit monstri in actiuni de promovare de mai bine de un secol. De altfel, aproape fiecare oras situat langa un lac ce gazduia un monstru celebru a profitat economic de pe urma turismului sporit. Daca Bigfoot a fost folosit recent pentru a face reclama la orice, de la pizza la pastrama de curcan, in 1873, marele showman american P.T. Barnum punea 50.000 de dolari pe capul lui Champ, un monstru care ar fi trait in lacul Champlain din Vermont.

Barnum planuia sa expuna creatura in New York, dar vazand ca suma pusa la bataie nu o scoate din ascunzisul sau, a oferit, in 1887, 20.000 de dolari pentru prinderea monstrului, viu sau mort. Fara succes insa.

 

Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele