IT & C

Telefonia fixa isi schimba numarul

Operatorii alternativi isi dubleaza numarul de abonati la fiecare sase luni, pe o piata care ramine constanta. Serviciul de telefonie fixa RDS.Tel, lansat in aprilie 2004, a depasit, la finele lunii iulie, 550.000 de abonati, a anuntat ieri compania RCS&RDS. Comparativ cu luna aprilie 2006, numarul abonatilor a crescut cu 22%. RDS.Tel este furnizat o data cu achizitionarea unuia dintre pachetele de servicii de CATV sau Internet de la RCS&RDS. In cazul abonamentelor individuale, tariful porneste de la trei euro/luna. Compania RDS&RCS este unul dintre principalii operatori pe piata televiziunii prin cablu (CATV), fiind infiintata in luna aprilie 2005 dupa ce actionarii Romania Cable Systems (RCS) si Romania Data Systems (RDS) au aprobat fuziunea celor doua societati. Conform acordului, RCS a absorbit RDS. In anul 2005, operatiunile din Romania au adus RCS&RDS venituri de aproape 136,4 milioane de dolari, fara a lua in calcul companiile afiliate sau subsidiarele din alte tari. Cifra de afaceri cumulata a fost anul trecut de 200 de milioane de dolari, in crestere cu 60% fata de nivelul de 125 de milioane de dolari raportat in 2004. Estimarile reprezentantilor companiei indica un nivel al afacerilor de aproape 300 de milioane de dolari la finele acestui an. Cresteri uriase Conform datelor Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC), la sfirsitul anului 2002, in Romania existau 4,2 milioane de abonati la telefonia fixa, din care furnizorii alternativi aveau 2.836 de abonati. La sfirsitul lunii iunie 2005, numarul total al abonatilor era aproape acelasi (4,3 milioane), dar furnizorii alternativi aveau 179.000 dintre acestia. In sfirsit, la 31 decembrie 2005, in Romania existau aproape 4,4 milioane de abonati, iar alternativii detineau deja 10% din piata, cu 432.000 de abonati. Dupa anuntul de ieri, rezulta ca in doar sapte luni RCS&RDS a dobindit, de una singura , peste cota de piata pe care o aveau toti alternativii, la inceputul anului, cu o crestere care depaseste, cu peste 100.000 de abonati, chiar numarul total al abonatilor la servicii alternative de telefonie. Aceasta, in conditiile in care Romtelecom anunta recent ca administreaza un numar de patru milioane de linii telefonice, iar ANRC spune, in raportul sau, ca numarul de abonati a fost calculat pe baza numarului de linii de telefonie. Eroare sau tendinta? Datele de mai sus nu pot insemna decit ca ori cifrele uneia dintre cele doua companii (Romtelecom sau RCS&RDS) sint eronate , fie ca romanii au inceput sa se aboneze la telefonia fixa in numar tot mai mare (ceea ce ar contrazice estimarile expertilor pentru acest an, care spun ca numarul de abonati la telefonia fixa este in scadere, nicidecum in crestere). Oricare ar fi situatia, rata de crestere a cotei de piata detinute de operatorii alternativi de telefonie fixa (de dublare la sase luni) arata ca acestia nu mai pot fi luati in gluma, si ca jucatorii de pe aceasta piata (ramasa constanta in ultimii patru ani) au modificat, deja consistent, structura acesteia. Din nefericire, reprezentantii UPC Astral au refuzat sa ofere detalii legate de numarul de clienti ai societatii la servicii de telefonie fixa.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele