IT & C

Start în definitivarea unei strategii nationale de comert electronic

Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei a comandat un studiu legat de prezentul si viitorul pietei de comert electronic din Romania, studiu ce va fi efectuat de catre un grup de analisti cu experienta în piata de e-commerce si care va servi ca punct de plecare pentru initierea si sustinerea unor proiecte în scopul dezvoltarii pietei de comert electronic din Romania. „Pornind de la acest studiu, MCTI va elabora o strategie guvernamentala care are menirea de a accelera dezvoltarea acestui sector. De asemenea, vom elabora o serie de strategii sectoriale în colaborare cu alte institutii publice. În baza studiului, ministerul poate identifica noi proiecte cu fina! ntari internationale. În acest moment, volumul de tranzactionare a depasit 10.000 de tranzactii pe luna, iar numarul cardurilor activate în sistemul 3D Secure este de aproximativ 4.000 ”, a declarat Zsolt Nagy, Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei. „Cel mai important aspect al acestui studiu este realizarea unui dialog între echipa de cercetare si cele peste 600 de magazine virtuale din Romania, astfel încat evaluarea pietei sa fie cat mai exacta”, a declarat Sergiu Cone, coordonatorul echipei pentru studiul „Dezvoltarea comertului electronic în Romania”. Toti proprietarii de magazine virtuale au posibilitatea de a raspunde la un chestionar ce poate fi gasit la adresa //www.no-cash.ro/e_sondaje/index.php?sid=1 sau pe prima pagina a site-ului www.mcti.ro. Repondentii vor primi invitatii la seminariile de specialitate ce se vor organiza pe se! gmentul de e-commerce, precum si ore de consultanta gratuita p! entru in itierea si dezvoltarea afacerii. Rezultatele sondajului si concluziile studiului vor fi publicate în cursul lunii decembrie a.c. pe site-ul MCTI – www.mcti.ro. Despre piata de comert electronic din Romania Desi aflata înca la început, piata de comert electronic din Romania realizeaza deja tranzactii în valoare de cateva milioane de euro pe luna, dar potentialul este mult mai mare. Bancile au eliminat restrictiile pentru tranzactionarea pe Internet, iar numarul celor care au implementat 3D Secure – cel mai înalt standard de securizare a tranzactiilor pe Internet – a ajuns la opt ( BCR , BRD, Raiffeisen Bank, HVB -Tiriac, CEC , Alpha Bank, Romexterra Bank si Banca Transilvania – în curs de configurare). În conformitate cu statisticile RomCard, media unei tranzactii pe Internet cu un card emis în moneda locala este de 160 RON, în vreme ce p! e cardurile emise în strainatate, în functie de valuta în care au fost emise, se înregistreaza 180 USD si 210 EUR . Valoarea totala a tranzactiilor de comert electronic procesate de catre RomCard în primele noua luni din 2006 s-a ridicat la 7,3 milioane RON, 3,2 milioane USD si 1,2 milioane Euro. De asemenea, în piata sunt operationale mai multe companii cu rol de integrator de servicii pentru cei care îsi doresc sa vanda si în mediul virtual, iar lista magazinelor virtuale din Romania creste într-un ritm de 20-30 pe luna. Mai mult, în piata sunt create conditiile ca din anul 2007 sa asistam la efectuarea primelor tranzactii de mobile commerce în Romania, care au la baza contul de card bancar.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele