Companiile care furnizeaza internet pe teritoriul european nu au reusit sa filtreze valurile de spam chiar si cu filtre puternice.
Enisa Anti -Spam Measures Survey
In urma cu doi ani, Enisa Anti -Spam Measures Survey a facut un studiu in care se aratata ca 5% din spam ajunge in casutele postale ale utilizatorilor. In prezent, in ciudat eforturilor, rezultatul este aceelasi.
Trei sferturi din managerii de retele si conturi de e-mail au declarat ca problema spam-ului este foarte seminificativa si programele de filtrare a spamului sunt tehnologii prin care atrag clientii si ii pastreaza.
Bugetul anti-spam
Totusi, spam-ul este costisitor. Din analiza realizata de cei de la Enisa Anti-Spam Measures Survey reise ca bugetele anti-spam sunt destul de mari. O companie mica investeste pana la 10.000 de euro in tehnologii, iar marile companii pot cheltui anual pana la 1 milion de euro.
"Spam-ul ramana o povara costisitoare si care mananca timp. Dupa ce am vazut numarul mare de spam pot doar sa spun ca trebuie sa marim efortul de stopa acest fenomen", a declarat Udo Helmbrecht, director executiv in cadrul Enisa.