IT & C

Sony Ericsson va produce telefoane ieftine cu soft Sagem

Al patrulea producator de telefoane mobile la nivel mondial, Sony Ericsson, a batut palma cu Sagem sa includa in telefoanele sale ieftine echipamente hardware si aplicatii software realizate de compania franceza care acum apartine grupului industrial Safran. Acordul se refera la platforme si aplicatii pentru telefoanele low-end GSM, GPRS si EDGE, iar soft-ul nu va fi inclus in terminalele Walkman sau Cyber-Shot . Cele doua companii vor realiza, de asemenea, in comun, actiuni de cercetare-dezvoltare privind realizarea de produse pe viitor, fara a preciza insa in detaliu la ce se refera aceasta colaborare. Compania detinuta in parteneriat de japonezii de la Sony si suedezii de la Ericsson a decis ca are nevoie de o linie competitiva de telefoane mobile ieftine, pentru a reusi sa creasca cota de piata la nivel mondial si sa concureze mai bine cu liderii pietei. Atat Nokia cat si Motorola au lansat linii de telefoane ieftine pentru a obtine vanzari mai mari. Deocamdata, Samsung si LG nu se arata impresionati de aceasta strategie si continua sa ramana in top avand numai produse de nivel mediu si high-end. Telefoanele cu soft si componente Sagem vor fi vandute sub numele Sony Ericsson, au anuntat companiile. Compania franceza a anuntat, anul trecut, ca exploreaza diverse optiuni pentru a reduce pierderile inregistrate si a revitaliza afacerea. Analistii vorbeau atunci chiar de vanzarea brandului Sagem. “Colaborarea cu Sagem ne va permite sa oferim o gama de telefoane accesibile, ieftine si in acelasi timp produse mature, care nu mai au nevoie de adaugiri”, a declarat un oficial Sony Ericsson. Compania va deschide un centru de productie in Franta, aproape de sediul Sagem (unde probabil se vor aplica marcile Sony Ericcson si se vor ambala produsele). Oficialii Sagem au salutat colaborarea cu Sony Ericsson si au declarat ca aceasta demonstreaza capacitatile tehnice ale companiei franceze. “Acordul este pe termen lung pentru o colaborare cat mai buna”, a declarat Thierry Buffenoir, CEO al Sagem. Compania franceza va beneficia de asemenea din aceasta colaborare avand acces la tehnologia Sony Ericsson. Sagem, care in ultimii ani s-a concentrat pe segmentul entry level si mediu, are succes, dar nu a atins volumele de vanzari obtinute de Nokia sau Motorola. Compania a ajuns anul trecut sa inregistreze pierderi, iar oficialii au anuntat ca exploreaza toate optiunile pentru a relansa compania, dar nu exclud chiar vanzarea ei. Compania avea anul trecut pierderi de 181 de milioane de euro. Analisiti sustin in continuare ca exista sansele ca acordul cu Sony Ericsson sa prevada pe viitor preluarea Sagem de catre compania suedezo-japoneza. In lupta cu mai-marii pietei, Sony Ericsson se concentrase numai pe terminale premium si nu avea decat putine modele medium si aproape deloc telefoane accesibile. Noile telefoane vor costa intre 50 si 100 de euro, deci oricum sunt mai scumpe decat recent anuntatul plan Motorola de a vinde celulare de 30 de dolari bucata pentru a-si extinde cota de piata.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele