In primele sapte luni ale anului in curs, producatorii au cheltuit pentru publicitatea on-line peste 1,2 milioane de euro, net, informeaza Imedia, cel mai mare publisher de media on-line din Romania, cu o retea tranzitata lunar de peste 800.000 de romani.
Aceasta in conditiile in care tot anul 2004 a adus in buzunarele agentiilor specializate 1,5 milioane de dolari (1,2 milioane de euro). Pentru anul acesta, compania a estimat ca piata de profil va atinge 2,5 milioane de euro. Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, increderea comunicatorilor in publicitatea on-line a crescut considerabil, acestia folosind constant in mixul de media Internetul, sustin reprezentantii Imedia.
Calitatea site-urilor vinde
In topul celor care au apelat la publicitatea prin Internet, primele locuri sint ocupate de companiile din sectorul bancar, si cele din sectorul auto . Acestea sint ocupate de firmele din domeniul IT&C si bunuri de larg consum. In ceea ce priveste site-urile unde s-au plasat cea mai multa publicitate, analiza Imedia releva faptul ca au fost preferate planurile de media ale site-urilor sau portalurilor cu un continut bogat si cu un trafic mare. O alta tendinta este aparitia pe piata a site-urilor de tip copy-paste. Acestea sint site-uri care imprumuta continutul din surse externe si care reusesc sa adune un trafic constant de vizitatori .
Site-urile cu cel mai mare trafic
Potrivit trafic.ro, in momentul de fata cele mai vizitate site-uri romanesti sint cele create special pentru a aduce publicitate. Astfel, pe prima pozitie se afla softpedia.ro, cu peste 1,5 milioane de vizitatori. Pe locul secund, la o diferenta de peste 800.000 de vizitatori se afla soft32.com, in timp ce locul trei a fost adjudecat de kappa.ro, site care detine prima pozitie la categoria cautare-portal. De asemenea, facind abstractie de site-urile ziarelor, in primele zece site-uri din punct de vedere al numarului de vizitatori se mai numara Noi2.ro, Sentimente.ro si Acasa.ro.