Opt noi galaxii descoperite in jurul Caii Lactee

Cea mai importanta descoperire este galaxia "botezata" Leo T, care contine atat stele vechi cat si foarte noi, cercetatorii sustinand ca in Leo activitatea de formare a stelelor continua. Leo T este cea mai departata galaxie descoperita pana acum, fiind situata la 1,4 milioane de ani lumina de Terra. Distanta este asa de mare incat Leo T pare sa se deplaseze independent in spatiu, "nederanjata" de influenta campului gravitational al Caii Lactee. Cele opt noi galaxii "dezvaluite" de Univers sunt si cele mai mici descoperite vreodata, motiv pentru care cercetatorii le-au numit galaxii hobbite. Wyn Evans, un cercetator al Universitatii Cambridge, a declarat ca sistemul digital de cercetare a spatiului acopera doar o cincime din cerul noptii, astfel incat aproape sigur mai sunt multe galaxii "pitice" in jurul Caii Lactee. Noile galaxii au fost prezentate la cea de-a 209-a intalnire a Societatii Astronomice Americane.