IT & C

Operatorii de telefonie mobilă vor propriile motoare de căutare

Contractele deja semnate cu Google şi Yahoo! ar putea fi afectate dacă strategia companiilor va fi dusă la bun sfarşit. Cele mai mari companii de telefonie mobilă vor să-şi creeze propriul motor de căutare pentru mobile care ar putea rivaliza cu giganţii Yahoo! şi Google. Ele vor să-şi însuşească o felie şi din acest domeniu foarte profitabil, pentru că veniturile generate de convorbirile utilizatorilor sunt din ce în ce mai mici din cauza scăderii costurilor de apel. Vodafone, France Telecom , Telefonica, Deutsche Telekom, Hutchison Whampoa, Telecom Italia şi Cingular se numără printre companiile care se vor reuni săptămana aceasta la Barcelona, la una dintre cele mai importante expoziţii din industrie, Congresul Mondial 3GSM, pentru a pune la cale strategia de intrare pe piaţa motoarelor de căutare. Decizia vine ca urmare a faptului că, numai în Marea Britanie, 20% din utilizatori vor accesa internetul direct de pe telefoanele mobile pană la sfarşitul anului 2007, iar numărul acestora va creşte substanţial în următorii ani, scrie „The Telegraph". Iniţiativa îi va lua practic prin surprindere pe cei doi giganţi americani ai internetului, Google şi Yahoo!, care au purtat în ultima vreme discuţii cu marile companii de telefonie mobilă pentru a încheia contracte de colaborare. Veniturile din publicitate ale companiilor vor fi centralizate Reprezentanţii importanţi ai industriei de telefonie mobilă sunt de părere că vor fi mult mai avantajaţi dacă îşi vor dezvolta propriul motor de căutare, mai ales că nu vor fi nevoiţi să împartă cu nimeni veniturile din publicitate. Companiile din domeniu au nevoie însă de o abordare comună, şi asta pentru că cei care îşi vor posta reclamele cer un public larg, care să poată concura cu numărul utilizatorilor motoarelor deja consacrate. Toţi cei patru mari operatori de telefonie mobilă din Marea Britanie, Orange, deţinut de France Telecom, O2, parte a grupului spaniol Telefonica, T-Mobile de la Deutsche Telekom şi Vodafone vor lua parte la întalnirea de la Barcelona. Dacă ţinem cont că numai Vodafone a anunţat de curand că totalizează peste 200 milioane de utilizatori la nivel global, cele patru companii adună peste 600 milioane de abonaţi. Reţelele de telefonie mobilă trebuie să aleagă între varianta colaborării cu un motor de căutare deja consacrat şi să se folosească de puterea lor pentru a-şi asigura o mare parte din veniturile din publicitate. Altă soluţie este crearea unui astfel de serviciu fără marcă, care va aduna toate profiturile din reclame, şi a unei echipe tehnice, pe care fiecare operator de telefonie mobilă care aparţine grupului va putea să-l branduiască. „La nivel mondial, are loc un joc important în ceea ce priveşte motoarele de căutare pentru telefonia mobilă şi noi trebuie să facem parte din el. Acum analizăm aceste opţiuni la un nivel înalt", a afirmat directorul executiv al uneia dintre companiile britanice implicate, citat de „The Telegraph". Serviciul Google pentru mobile va deveni comercial anul acesta Încă nu se ştie în ce măsură vor fi afectate contractele deja semnate între aceste companii şi Google sau Yahoo!. Vodafone şi T-Mobile au încheiat un acord cu Google. Deocamdată însă, motorul de căutare pentru telefoanele mobile al Google nu aduce niciun profit pentru că încă nu a început să vandă spaţiu publicitar. Dar serviciul va deveni în totalitate comercial anul acesta. Yahoo, în schimb, a semnat contracte cu Vodafone şi 3 şi deja afişează linkuri sponsorizate. Motoarele de căutare pe telefonul mobil au un potenţial mult mai mare decat cele pentru computerele cu monitoare, şi asta pentru că acest serviciu poate fi mult mai valoros pentru utilizatori şi pentru firmele de publicitate. Serviciul Yahoo! pentru telefonia mobilă, de exemplu, oferă posibilitatea ca prin simpla tastare a denumirii locaţiei în care te afli să primeşti informaţii cu privire la vreme, atracţii turistice şi modalităţi de recreere şi de petrecere a timpului liber. Internetul pentru telefonia mobilă va face un alt pas înainte odată cu întalnirea de la Barcelona după ce compania LG Electronics va fi anunţat caştigător în competiţia pentru producerea de căşti pentru mobile capabile să acceseze internetul.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele