Oamenii de ştiinţă americani au reuşit să segmenteze proteine provenite de la un dinozaur vechi de 68 de milioane de ani

Oamenii de ştiinţă americani au reuşit să segmenteze proteine de colagen găsite într-un femur fosilizat al unui Tyrannosaurus rex care datează de 68 de milioane de ani, o premieră pentru fragmente de ţesuturi organice atat de vechi, relatează AFP. Această metamerie genetică indică faptul că acizii aminaţi care formează aceste proteine prezintă similarităţi cu cele găsite în special în colagenul păsărilor din prezent, susţinand teoria potrivit căreia dinozaurii şi păsările au legături în evoluţie, a afirmat John Asara, profesor de patologie la Şcoala de medicină a Universităţii Harvard (Massachusetts, est), unul dintre autorii studiului publicat în revista Science. 'Această similaritate cu păsările nu este surprinzătoare date fiind legăturile aparente între păsările moderne şi dinozauri ', a subliniat şi Mary Schweitzer , profesor de paleontologie la Universitatea Carolina de Nord (sud-est). Ea a anunţat în 2005 că a extras fragmente de ţesut organic din femurul fosilizat al acestui Tyrannosaurus descoperit în 2003 în Hell Creek, Montana (vest), o zonă bogată în fosile. 'Datele obţinute prin segmentarea proteinelor de colagen au venit să confirme că aceste ţesuturi organice', a căror descoperire a fost o surpriză, 'erau bine conservate', a explicat paleontologul. 'Pană atunci, se estima că ţesuturile organice nu pot să supravieţuiască atata timp', a adăugat ea. 'Informaţiile obţinute graţie metameriei proteinelor de colagen osos ale acestui tyrannosaur vor face să progreseze cunoştinţele în legătură cu evoluţia dinozaurilor şi legăturile lor cu alte specii', a mai spus Schweitzer. Segmentarea proteinelor de colagen - un component esenţial al ţesutului conjunctiv care dă corpului forma şi supleţea - a fost realizată cu ajutorul unei tehnici sofisticate de analiză, numită spectometrie de masă.