IT & C

Monopolul cablistilor pune pumnul in gura consumatorilor

Sute de mii de abonati sunt de multa vreme la cheremul firmelor de cablu, fara sa aiba posiblitatea sa reclame orice nemultumire cu privire la serviciile prestate de acestea. Organizarea cablistilor pe zone de influenta, mai ceva ca gastile de cartier, face inutile reclamatiile abonatilor, care sunt astfel dependenti de societatea de televiziune ce detine monopolul in zona lor. La randul lor, firmele de cablu asigura servicii de calitate diferita pentru acelasi tip de abonati. Autoritatea Nationala pen-tru Protectia Consumatorilor (ANPC) a primit in primele 8 luni ale anului peste o suta de reclamatii de la bucurestenii nemultumiti de furnizorii de televiziune prin cablu. Circa 70 la suta din acestea vizau compania RCS-RDS. Abonatii s-au plans de lipsa si proasta calitate a semnalului, nerespectarea termenelor de conectare si de reconectare, deconectare abuziva si chiar de facturare incorecta. Reclamatiile au ajuns la Protectia Consumatorilor, singurul organism care poate sa-i controleze pe cablisti. Firmele de cablu primesc licenta de functionare de la Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii, dar sunt verificate ulterior de Protectia Consumatorului. In consecinta sanctiunile pentru firmele de cablu sunt foarte blande. Amenda maxima pe care o pot da cei de la Protectia Consumatorilor este de 20 milioane de lei vechi. Legea le interzice sa suspende activitatea unei firme de cablu, pe motiv ca asa sufera si abonatii. Pentru cablisti, amenda este aproape simbolica . Din acest motiv, in multe zone se intalnesc situatii in care unii abonati primesc un semnal foarte bun si o grila de programe vasta, in timp ce vecinii de la doar cateva strazi distanta abia disting imaginile programelor receptionate. Exista sectoare unde cablurile nu au fost schimbate de 10-15 ani, motivatia firmelor responsabile fiind lipsa fondurilor. Surprinzator este faptul ca incasarile firmelor de cablu sunt de ordinul zecilor de milioane de dolari. Toti patronii firmelor de cablu sunt o permanenta in Top 300 , iar tranzactiile pe piata acestor producatori sunt de-a dreptul fabuloase. Numai vanzarea companiei Astral Telecom a insemnat un castig de 404 milioane de dolari pentru fostii proprietari. Cei cativa mari jucatori de pe piata televiziunilor prin cablu si-au impartit zonele de influenta tocmai pentru a detine monopol . Un abonat nemultumit de firma sa de cablu nu are solutie pentru a renunta la contractul cu ea. Nici o alta firma nu va veni in cartierul sau pentru a-i oferi servicii. Din acest motiv, numarul reclamatiilor in acest domeniu a scazut vizibil. Oamenii spun ca e mai bine sa accepte conditiile impuse de cablisti decat sa ramana de tot fara programele de televiziune.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele