IT & C

Mobilul face si transferuri bancare

De pe celular se pot consulta soldurile contului de card.Dimineata, in timp ce iti bei cafeaua in bucatarie, achiti si cateva facturi. Simplu, comod si fara zeci de minute pierdute pe drum sau la cozi. Cum? Prin mobile- banking , adica operatiuni bancare efectuate de pe telefonul mobil. Serviciile oferite de banci prin mobile-banking sunt diferite. Astfel, furnizorii de servicii catre care se pot achita facturi prin mobile-banking difera de la o institutie bancara la alta. Trei banci autohtone au propriile aplicatii de mobile-banking, iar altele utilizeaza aplicatii oferite de dezvoltatori. Unul dintre acestia - SmartTel - ofera aplicatii de mobile-banking care permit numai interogarea sumelor aflate in conturi. Numarul de utilizatori, cresteri si de 100% La bancile care au aplicatii proprii prin care le ofera clientilor servicii, numarul clientilor s-a dublat in primele noua luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Raiffeisen Bank , institutia de credit care se lauda cu cea mai mare crestere a numarului de utilizatori ai acestui serviciu, are aproximativ 30.000 de clienti, fata de circa 16.500 in septembrie 2005. O banca mai mica - Romexterra - anticipeaza o crestere de 45% a numarului de clienti care utilizeaza acest serviciu in 2006. In prezent, peste 1.000 de clienti ai Romexterra folosesc acest serviciu, care este insa o „ extensie ” a celui de internet-banking. Institutia le ofera clientilor servicii bancare accesibile prin intermediul telefonului mobil din iunie 2005. A doua banca din sistem, BRD-GSG, nu divulga numarul de utilizatori de mobile-banking, reprezentantii acesteia rezumandu-se sa spuna ca, la jumatatea anului, numarul de clienti era cu 24% mai mare decat cel inregistrat la finele anului trecut. Potrivit reprezentantilor SmartTel, de pe platforma pusa la dispozitia bancilor au fost transmise SMS-uri catre sute de mii de numere de telefon distincte de-a lungul ultimilor ani. Mai multi bani cheltuiti in retea Sumele cheltuite de clientii bancilor prin simpla butonare a telefonului mobil sunt in crestere fata de anul precedent. Clientii Raiffeisen efectueaza lunar tranzactii de 5,68 milioane de lei noi (echivalentul a 1,6 milioane euro) de pe telefonul mobil. Pentru acest an, tranzactiile realizate s-ar ridica la peste 51 de milioane de lei noi. Operatiunile efectuate de cei care au conturi la Romexterra Bank prin mobile-banking sau internet-banking sunt de 2,5 miliarde lei noi. Valoarea sumelor cheltuite sau transferate de pe mobil in alte conturi nu poate fi separata de valoarea tranzactiilor efectuate prin internet-banking deoarece cele doua sisteme sunt interoperabile, afirma reprezentantii Romexterra.Suma medie cheltuita prin efectuarea unei tranzactii a ajuns la 333 de lei noi in primele noua luni ale anului, fata de aproape 300 de lei noi in perioada similara din 2005, potrivit reprezentantilor Raiffeisen. Clientii bancii cheltuie cu 7,5% mai mult de la o luna la alta. La Romexterra, sumele cheltuite prin intermediul mobilului au crescut fata de anul precedent de la circa 10 lei noi pe luna la aproximativ 70 de lei noi pe luna, in acest an. (continuarea in Eveniemntul Zilei )

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele