Kaparov si programatorii "X3D Fritz" au decis o remiza la a 37 mutare, dupa trei ore si 20 minute de joc, in care Kasparov a castigat o tura in schimbul unui nebun si a unui pion, dar nu a reusit sa transforme micul avantaj intr-o victorie.
Maestrul a jucat fara a muta fizic piesele, fiind asezat in fata monitorului computerului, purtand ochelari 3D care au facut ca imaginea tablei de sah sa apara in pozitie orizontala.
Kasparov a declarat ca a fost ingrijorat din cauza ecranului. "Am stiut inainte de joc ca as putea avea unele probleme de ordin psihologic cu aceasta tehnologie".
A doua runda a partidei de 4 jocuri, care se desfasoara la New York Athletic Club, a fost stabilita pentru azi, si va fi transmisa pe situri Web si pe canalul ESPN2.
Un punct este acordat pentru victorie si o jumatate de punct pentru egalitate. Premiul este 200.000 $ pentru invingator si 175.000$ daca meciul se termina la egalitate.
Programul este realizat prin combinarea sofware-ului german Fritz cu tehnologia companiei new-yorkeze X3D Technologies, care este specializata in realitatea virtuala.
In luna februarie Kasparov a remizat in ultimul sau meci impotriva unui program, si anume computerul campion la sah Deep Junior, realizat de israelieni.
Kasparov, care s-a hotarat sa cucereasca computerele chess-playing, a atras atentia asupa sa in 1996 si 1997 cand a jucat impotriva supercomputer -ului IBM Deep Blue .
Kasparov, considerat unul dintre cei mai mari sahisti din lume, este inca clasat numarul 1 de Federatia Internationala de Sah, iaintea campionului mondial, rusul Vladimir Kramnik.