IT & C

Japonezii planuiesc un oras-piramida

O uriasa cladire in forma de piramida, care sa functioneze drept "oras in oras" ar putea rezolva deopotriva problema suprapopularii capitalei japoneze si necesitatea dezvoltarii urbane cu un impact cat mai mic asupra unui mediu tot mai fragil. Pentru a schimba definitiv fata orasului Tokyo, concureaza doua proiecte, care ar inghiti pana la 900 sute miliarde USD, a caror constructie poate incepe si azi, dar se asteapta inca dezvoltarea unor noi materiale care sa reduca cheltuielile. Primul proiect, botezat X- Seed 4000, este o cvasipiramida ce copiaza forma Muntelui Fuji (unul dintre simbolurile Japoniei) si ar urma sa ajunga la peste 4.000 m, depasind cu vreo 300 m acest varf. La baza, cladirea-oras va avea patru laturi de cate 6 km, iar pana in varful "muntelui" vor fi 800 de etaje, dintre care unele vor fi dedicate numai panourilor solare si crearii de gradini suspendate care sa asigure milionului de locuitori impresia ca nu duc lipsa de nimic de pe Terra. Proiectul este prima conceptie a unei asemenea megastructuri, dezvoltata de o firma japoneza in cele mai mici detalii, de la ridicarea scheletului pana la amplasarea locuintelor si a birourilor. In interiorul X-Seed 4000 panourile solare vor mentine temperatura constanta, curentii de aer de la asa o inaltime vor fi dirijati sa ocoleasca structura, iar grija pentru confortul plantelor si al animalelor va fi la fel de mare precum al oamenilor. Celalalt proiect se numeste Piramida Mega-Oras Shimizu si copiaza intocmai forma marii piramide egiptene de la Gizeh, doar ca va fi de 12 ori mai mare decat aceasta. Cu o suprafata construibila de 88 km patrati, piramida s-ar putea ridica pe 36 de piloni de beton amplasati pe apa, in Golful Tokyo. Apoi, laturile structurii vor fi alcatuite din nanotuburi (molecule de carbon de zece ori mai rezistente ca otelul, dar la un sfert din greutatea acestuia), proiectate sa reziste la cutremure, tsunami si sa lase vantul sa se strecoare printre ele. In interiorul piramidei, principalele structuri vor fi zgarie-nori de cate 30 etaje, intre care se va comunica prin scari rulante, lifturi exterioare si mici taxiuri propulsate asemenea trenurilor magnetice, prin care cei sase pasageri vor putea ajunge direct de la imbarcare la destinatie, fara statii intermediare. Laturile Shimizu vor fi captusite cu celule solare care sa asigure energia electrica necesara celor 700.000 locuitori. Ambele proiecte pornesc de la conceptul de "arcologie" (arhitectura care sa asigure confortul unei populatii foarte dense si crearea unui ecosistem pentru dezvoltarea armonioasa a acesteia). In masura in care se gaseste finantarea necesara, autoritatile din Tokyo sunt gata sa sustina oricare dintre planuri, a caror realizare ar constitui primul pas catre viitoarea fata a Terrei, cea din filmele SF, in care cea mai mare parte a suprafetei planetei va fi ocupata de structuri artificiale, dar mult mai ecologice decat metropolele de azi.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele