IT & C

Internautii romani au o atitudine pozitiva asupra publicitatii online

Gemius SA, companie internationala specializata in studii de cercetare online, a realizat primul studiu de pe piata romaneasca referitor la atitudinea utilizatorilor de Internet romani asupra publicitatii online. Cercetarea a fost realizata de Gemius si partenerii sai in 7 tari europene: Republica Ceha , Ungaria, Lituania, Polonia, Romania, Slovacia si Ukraina. In Romania, Gemius a realizat studiul AdHoc in cooperare cu Vodanet si ROL.ro. Studiul demonstreaza faptul ca majoritatea internautilor romani au o atitudine pozitiva asupra publicitatii online. Mai mult, acesta arata care este comportamentul lor fata de publicitatea online si imaginea pe care o au despre companiile care isi promoveaza produsele/serviciile online. Respondentii au fost rugati sa evalueze diferite formate publicitare si sa le indice pe acelea pe care le cunosteau si pe care le considerau agreabile. Studiul a fost realizat pe Internet in forma unui chestionar “ pop-up ” (selectie aleatorie) in luna mai a acestui an. Ce spun rezultatele? Conform studiului, 67% din respondenti au declarat ca accepta publicitatea online ca fiind un pret pentru accesarea gratuita a websiturilor. In timp ce mai mult de jumatate din respondenti considera ca reclamele apar prea des pe Internet, 36% dintre ei sustin ca acestea sunt emise intr-un numar adecvat si acceptabil. Studiul arata ca in general, reclamele online sunt percepute ca fiind informative, creative si interesante. Mai mult decat atat, reclamele online sunt considerate eficiente de peste 50% din respondenti, un procent semnificativ pentru piata romaneasca online. Atitudinea pozitiva asupra campaniilor online reprezinta o parghie spre opinia advertiserilor. Conform opiniei a 49% din respondenti, companiile care isi promoveaza serviciile pe Internet, sunt moderne. Nu mai putin de 28% dintre utilizatorii de Internet au afirmat ca acestea sunt avansate tehnologic, dinamice si inovative. Aceste rezultate indica influenta puternica a Internetului ca un mediu excelent de branding. Au fost colectate rezultate interesante despre perceptia internautilor asupra formatelor publicitare. Peste 50% din respondenti au identificat “banner-ul” si “e-maililing-ul”, in timp ce foarte putini au recunoscut formatele “interstitial”, “brandmark” si “skyscraper” (cele mai complexe si diferite formate – toate sub 20% din raspunsuri ). Dintre toate formatele prezentate, “streaming-ul”, “banner-ul” si linkurile sponsorizate sunt cele favorite. Cele mai putin agreate sunt “pop-up-ul” si “interstitial-ul”, ceea ce dovedeste ca formatele mai putin intruzive sunt placute de catre respondenti. Conform studiului, eficienta campaniilor online depinde in mare parte de brandul promovat si de caracteristicile acestuia, dar si de executia cretiva (respectiv 36% si 29% din raspunsuri).

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele