IT & C

Gigantii internetului isi monitorizeaza toti utilizatorii

Colectarea de date pe internet are ceva in comun cu radioactivitatea: este invizibila, dar nu complet lipsita de riscuri. Fenomenul, inca embrionar acum cativa ani, a atins un nivel impresionant. Conform ultimului studiu al cabinetului comScore, realizat pentru New York Times, gigantii web-ului (Yahoo!, Google, Microsoft, AOL, MySpace) si filialele lor au devenit monstri ai analizei comportamentale pe internet. Politica are ca obiectiv major optimizarea numarului de click-uri si transformarea bannerelor publicitare care se afiseza on-line. Pentru a ajunge la rezultate satisfacatoare, sunt analizate minutios toate operatiunile: cautarile efectuate, filmele vizionate, reclamele consultate, paginile vizitate. In total, conform comScore, cele mai mari cinci grupuri de Internet, colecteaza 336 de miliarde de informatii lunar. De exemplu, un grup precum Yahoo! are posibilitatea sa colecteze in medie 811 informatii pe luna de la fiecare utilizator, o cifra care poate urca la 1.700, daca luam in considerare si colaboratorii sai, cum ar fi eBay. Studiul comScore nu tine cont de sutele de milioane de informatii lasate zilnic de catre utilizatori, cum ar fi schimbarile de profil sau comentariile. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele