Abonatii operatorului de telefonie mobila Orange au fost supusi, ieri, unei tentative de frauda, dupa ce au primit un SMS prin care erau anuntati ca au primit un bonus. In plus, acestia erau invitati sa acceseze un cont de plati pe o pagina de Internet cu adresa asemanatoare si cu design identic cu pagina oficiala. Metoda de fraudare este cunoscuta sub denumirea de “ phishing ”.
Prin accesarea contului Web Care, clientii au posibilitatea sa isi plateasca factura lunara, sa reincarce cartele sau sa achizitioneze telefoane, accesorii sau cartele preplatite pe site-ul internet al companiei, cu cardul bancar. “In ultima perioada, atacurile de acest tip asupra companiilor din Romania s-au inmultit in mod ingrijorator. Orange Romania a fost supusa mai multor tentative de frauda prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin alte mijloace de comunicare”, a declarat directorul de relatii publice al operatorului de telecomunicatii, Amalia Fodor.
Orange aminteste ca nu solicita clientilor sai, prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin oricare alte modalitati, informatii referitoare la conturi bancare, parole personale sau coduri de reincarcare .