A fost descoperita originea galaxiilor intunecate din Univers

Galaxiile fantoma compuse aproape in intregime din materie intunecata sunt pretutindeni in Univers . Spre deosebire de galaxiile normale, aceste sisteme extreme contin foarte putine stele si sunt aproape lipsite complet de gaz. Majoritatea materiei luminoase a fost indepartata, lasand in urma o umbra a materiei intunecate. Aceste galaxii sunt atat de obscure incat, desi cercetatorii cred ca acestea exista in tot Universul, numai cele relativ apropiate de Pamant au fost observate. Si pana de curand, nu a fost propus nici un model stiintific pentru a le dezvalui originea si pentru a explica continutul exceptional de materie intunecata si faptul ca acestea se afla numai in proximitatea unor galaxii mult mai mari. Folosind supercomputere pentru a crea simulari ale formarii galaxiilor, cercetatorii au descoperit ca o galaxie dominata de materie intunecata isi incepe viata la fel a un sistem normal. Dar cand ajunge in dreptul unei galaxii mai mari, intalneste trei efecte de mediu ce o transforma intr-o simpla umbra de materie intunecata a fostei sale forme. (continuarea in Magazin Stiintific )