Rezultatele au aratat ca romanii sint foarte atasati de mobilele lor. Astfel, peste 90% dintre posesori isi tin telefonul mobil deschis in permanenta, calificindu-l drept un canal de comunicare extrem de eficient si necostisitor.
Datele cercetarii releva, de asemenea, importanta pe care romanii o acorda telefonului mobil ca instrument. Astfel, pentru 41,5% dintre conationali, telefonul mobil reprezinta gadget-ul pe care l-ar pastra in cazul in care ar fi obligati sa decida asupra unui singur obiect din categoria electronicelor.
Totodata, studiul Graffiti BBDO arata ca peste 54% dintre cei chestionati au primit, macar o data, un mesaj promotional pe telefonul mobil, 27,5% declarind ca au dat curs mesajului. De asemenea, 71% dintre respondenti declara ca sint de acord sa primeasca mesaje promotionale pe mobil, ratele de raspuns fiind direct dependente de creativitatea si de atractivitatea mesajului. Prin urmare, din perspectiva comunicarii publicitare, a devenit tot mai vital ca firmele sa ia in discutie acest instrument de comunicare .
Cum e la altii
Dupa cum piata de telefonie mobila din Romania mai are inca de crescut pina a ajunge la nivelul celei din tarile dezvoltate, si folosirea acesteia ca si purtator de reclama este mai redusa la noi fata de celelalte tari.
Cel mai simplu indicator al acestui fapt este chiar penetrarea telefoniei mobile - in tarile dezvoltate aceasta este de aproximativ 80%, pe cind in Romania este inca la nivelul de aproximativ 60%, dar are un ritm de crestere sustinut, spune Irina Pencea, Group Account Director la Agentia de Publicitate Odyssey.
Asadar, in tarile dezvoltate, acest canal de comunicare cu consumatorii este deja unul consacrat, pe cind la noi se afla de-abia la inceput.