Financiar

#marketing digital #strategii marketing #black friday #marketing

Strategii de Marketing Digital pentru Campania de Black Friday

Black Friday se apropie si, cum este o oportunitate uriasa pentru a creste vanzarile, e normal sa cauti modalitati eficiente de a ajunge la cat mai multi clienti. In curand, vor aparea peste tot reclame care anunta oferte de Black Friday. Cum te vei face remarcat intr-o perioada in care competitorii tai sunt prezenti peste tot?

 

Iata 3 exemple de canale de marketing digital prin care iti poti promova eficient campania de Black Friday:

1. SMS Marketing

Singurul canal digital pe care nimeni nu-l ignora: telefonul mobil. Ti s-a intamplat vreodata sa primesti un SMS si sa nu il citesti? Desigur ca nu! Si-atunci, de ce nu ai capta atentia potentialilor clienti si a celor fideli prin SMS Marketing?

Toti potentialii tai clienti detin telefoane mobile, pe care le au la indemana in orice moment. Asa se explica de ce mesajele SMS, MMS, Rich Media au o rata de deschidere de 98% si de ce 90% sunt citite in decurs de 3 minute de la primire. 

Prin SMS poti transmite informatii privind ofertele de Black Friday, notificari privind statusul comenzii, precum si mesaje celor care au abandonat cosul de cumparaturi. 

Cum dezvolti o baza de abonati prin SMS pentru Black Friday?

 Cum convingi vizitatorii magazinului tau online si clientii existenti sa se aboneze la notificari prin SMS? Oferindu-le oferte exclusive si informatii cu prioritate! Si desigur, oferindu-le intotdeauna optiunea de a se dezabona oricand doresc! Daca vei respecta exclusivitatea acestui canal, rata de dezabonare va fi extrem de mica. 

„Trimite SMS cu textul BF2021 la pentru a primi oferte exclusive de Black Friday” Acesta este un exemplu de mesaj pe care il poti integra in site (prin bannere, pop-ups), in comunicarile de pe canalele social media, in e-mailuri sau, daca e cazul, in magazinul fizic (banner/afis).  

Mai exista si optiunea de a trimite SMS-uri catre baza de date a operatorilor GSM. Ai acces la milioane de clienti care si-au dat acordul sa primeasca oferte prin SMS. Poti trimite mesaje SMS de 160 caractere, cu originator alfanumeric (numele companiei) sau notificari RCS cu continut media imbogatit (fotografii, videoclipuri, audio si carusele). Nu exista alta metoda mai simpla, rapida si ieftina de a acapara atentia unei audiente mari!

Pentru o campanie SMS de succes, tine cont de urmatoarele aspecte: 

  • Identifica-te! Foloseste un originator alfanumeric (numele companiei). Numerele necunoscute sunt privite cu scepticism de catre utilizatorii de telefoane mobile. 
  • Respecta legile. De regula firmele de SMS Marketing iti vor sta la dispozitie cu informatii privind complianta GDPR. Va trebui sa incluzi un link scurt catre termeni si conditii in primul SMS trimis. 
  • Creeaza un sentiment de urgenta. Include un termen limita pentru oferta sau pentru codurile discount. Mentioneaza disponibilitatea limitata a produselor, daca e cazul. Ofera primilor clienti un cadou bonus, o reducere bonus.
  • Ofera exclusivitate abonatilor prin SMS. Ei ar trebui sa fie primii care afla cele mai tari reduceri de Black Friday. 
  • Fii personal - foloseste prenumele abonatului in campaniile SMS, pentru a oferi mesajelor o nota umana.
  • Nu-i spama cu multe mesaje si alege momente potrivite din zi pentru a le trimite.  
  • Foloseste-te de puterea imaginilor. Prin serviciul  RCS Business, ai posibilitatea de a trimite continut media imbogatit (fotografii, videoclipuri si carusele). 
  • Informeaza-i despre statusul comenzii tot prin SMS. Vor fi multumiti de rapiditatea si eficienta cu care ii tii la curent. 

2) Google Ads

In aceasta perioada vor creste mult cautarile de tipul “[categorie-produs] black friday”, “reduceri black friday [nume-produs]”, “oferte black friday 2021 [nume-produs]”. Chiar daca in Planificatorul de Cuvinte Cheie iti va aparea un volum de cautare mic, te asigur ca in luna noiembrie volumul de cautare in Google va fi foarte mare pentru astfel de expresii.

Daca site-ul tau nu este pozitionat bine organic pe aceste cautari, pregateste-te sa rulezi o campanie Google Ads Search in care sa targetezi cuvinte cheie cu “black friday”. De cate ori un potential client va cauta in motorul de cautare Google „[nume-produs] + black friday”, anuntul tau sponsorizat se va afisa in partea de sus sau in josul paginii motorului de cautare Google, in functie de nivelul de optimizare al campaniei si costul per click alocat. 

Creeaza anunturi adaptabile cu multiple titluri si descrieri care sa contina expresii cheie cu “black friday”, “oferte”, “reduceri” si care sa ruleze in functie de performanta. Vei avea o rata de click si de conversie mai mare cu astfel de anunturi. 

3) Facebook Ads

Spre deosebite de Google Ads, unde targetezi la sigur potentialii clienti interesati de reduceri de Black Friday, in reclamele pe Facebook nu ai aceasta optiune. Reclamele se vor afisa fanilor paginii tale sau unui esantion de utilizatori filtrat de tine, dar nu stii cati dintre cei care vor vedea reclamele au nevoie de produsele promovate de tine. Prin urmare, rata de conversie in campaniile Google Ads Search este mai mare decat in Facebook Ads. Dar asta nu inseamna ca o campanie Facebook Ads nu poate fi rentabila. 

Pentru a creste rata de conversie, tine cont de urmatoarele:

  • Opteaza pentru afisarea reclamelor in feedul utilizatorilor, nu in lateralul paginii de Facebook. 
  • Creeaza bannere cu impact vizual, in culori puternice si contrastante. 
  • Alege cu atentie audienta careia te adresezi. Persoanele care au dat like paginii tale vor fi mai inclinate sa cumpere de la tine. Analizeaza profilul vizitatorilor site-ului tau si al celor care au cumparat de la tine in trecut: ce varsta au, ce gen, din ce localitate sunt, etc. 
  • Creste bugetul campaniei in zilele ploioase. Fanii tai vor sta mai mult pe Facebook in zilele mohorate.  
  • Comunica foarte clar reducerile, prin cifre. In loc de “jumatate de pret”, opteaza pentru “50% reducere”. Cea de-a doua formulare va avea un impact mai mare. 
  • Creeaza un sentiment de urgenta: include un termen limita pentru oferta si mentioneaza disponibilitatea limitata a produselor, daca e cazul. 

Sper ca aceste informatii iti vor fi de ajutor.

Mult succes,

Liviu Baltoi, 

Fondator SendSMS.ro

Sursa foto:  Ashkan Forouzani via Unsplash.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu: Branding - Cum sa eviti vecinii nepotriviti

Experti It

Expertul Acasa.ro, Simona Gabriela Buzatu, multimedia designer si specialist de marketing online

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: 8 functii ignorate ale smartphone-ului care iti imbunatatesc considerabil viata

Experti It

Expertul Acasa.ro, Ovidiu Leonte: Tendinte ale tehnologiei in 2014

Experti It


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea