Financiar

# top branduri #valoare branduri #brandz # stiri financiar

Stii cat valoreaza brandurile pe care le iubesti? Un top care te va surprinde!

Ai un iPhone, toata ziua dai search pe Google, iti cumperi haine de la Zara, dar stii cat valoreaza cu adevarat brandurile pe care le iubesti?  Kantar Millward Brown a facut public in urma cu putin timp raportul brandZ care masoara valoarea primelor 100 de branduri de la nivel mondial. 

Deloc suprinzator, cei trei mari giganti care se bat pe primele trei locuri ale clasamentului sunt Google, Apple si Microsoft, cu o valoare totala de peste 650 milioane de dolari. Facebook este abia pe locul 5, in timp ce Coca Cola este pe locul 13. 

SAP este cea mai valoroasă marcă din Europa, situându-se peste Louis Vuitton (locul 29), ZARA (locul 34) și BMW (locul 35). La nivel global, SAP ocupă locul 21, poziționându-se în fața altor companii de tehnologie precum Oracle (locul 36) și HP (locul 76), dar și peste branduri cunoscute ca Starbucks (locul 22), Nike (locul 26) și Walmart (locul 31).

Raportul oferă detalii interesante despre comportamentul celor mai valoroase super-branduri din lume, cum ar fi faptul că majoritatea mărcilor nou incluse în top nu existau înainte de 1997. Vârsta continuă să scadă de la an la an pentru toate cele 100 de branduri regăsite în raport, vechimea medie fiind de 67 ani, cu 16 ani mai puțin decât în 2007. Un alt aspect important este faptul că valoarea totală a brandurilor, în 2017, a crescut cu 8 procente comparativ cu 2016, ajungând la 3,64 trilioane de dolari. De asemenea, numărul brandurilor cu o valoare mai mare de 100 miliarde de dolari a crescut de la 6 în 2016, la 9 în 2017.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea