Financiar

#silviu prigoana #apartamente #imobiliar

Prigoana: un apartament, 33% din salariul mediu, pe 20 de ani

"Inca n-a fost niciun val de scaderi in imobiliare. Faptul ca s-a calmat putin piata imobiliara , in sensul ca nu se mai fac tranzactii, nu inseamna ca a fost un val de scaderi. Cred ca dupa un an si jumatate, doi ani, preturile se vor stabiliza si vor ajunge la preturile reale ale apartamentelor. Pretul real al unui apartament cu doua camere se calculeaza foarte simplu: 33% din salariu mediu , pe o perioada de 20 de ani", a declarat omul de afaceri Silviu Prigoana, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro.

Vom avea un nou val de scaderi de preturi in imobiliare?

Inca n-a fost niciun val de scaderi in imobiliare. Faptul ca s-a calmat putin piata imobiliara, in sensul ca nu se mai fac tranzactii, nu inseamna ca a fost un val de scaderi.

Inca nu e nimic stabilizat in imobiliare. Stabilizare va urma dupa un mare val de executari silite si vanzari la licitatie ale imobilelor de catre banci, administratii financiare.

Cred ca dupa un an si jumatate, doi ani, preturile se vor stabiliza si vor ajunge la preturile reale ale apartamentelor. Pretul real al unui apartament cu doua camere se calculeaza foarte simplu: 33% din salariu mediu, pe o perioada de 20 de ani.

Sanatate, educatie, totul privat?

Nu e un lucru rau ca se privatizeaza, nu trebuie sa privim privatizarea ca pe o apocalipsa. Si in alte tari exista privatizare in educatie, medicina.

In general, unde e bagat statul se prabusesc sistemele. In SUA, sistemul de s-a dat peste cap. In Europa, tot ce inseamna sisteme protectioniste care apartin si sunt atributul statului s-au dus in cap.

Nu e un lucru rau ca se privatizeaza, problema este de reglementare.

Nici Guvernul Boc nu va face autostrazi?

Exista planul de autostrazi, problema e finantarea lor. Dar Romania trebuie sa-si vada prioritatile.

Au fost momente in istoria planetei cand economia s-a revigorat, prin lucrari de infrastructura, prin faptul ca dai de lucru la oameni. Dar erau alte vremuri.

Noi avem caile ferate si iesire la mare, putem sa transportam marfuri. Daca facem o autostrada, este pentru transportul de marfuri, nu pentru plimbarile la mare si la munte. Infrastructura este pentru economie.

Faptul ca mergem pana la mare si inapoi nu a adus plus-valoare economiei ci bugetului de stat austriac care ne vinde noua benzina.

In mod normal, infrastructura este pentru transportul de marfuri care aduce plus-valoare: exporturi si importuri. Dar noi ce sa exportam si ce sa importam? Sa zicem ca maine dimineata o sa avem o autostrada Bucuresti - Cluj, pe 6 benzi. La ce ne ajuta?

Romania trebuie sa-si cunoasca prioritatile. Trebuie sa acaparam noi piete de desfacere pentru produsele romanesti traditionale, la care ne pricepem cel mai bine.

(citeste continuarea pe Bloombiz.ro)

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea