Financiar

#electronice #bunuri de larg consum #vanzari

Piata bunurilor de folosinta indelungata a scazut cu un sfert in primul trimestru

Piata romaneasca a bunurilor de folosinta indelungata a scazut in primul trimestru al acestui an cu 24,9%, fata de acelasi trimestru din 2009, la 271 milioane de euro , potrivit studiului GfK TEMAX. Singurul sector care a avut o evolutie pozitiva a fost cel foto .

Comparativ cu trimestrul anterior, cand piata bunurilor de folosinta indelungata a avut o valoare de 428 milioane euro, s-a inregistrat o scadere de 36,6%.

In comparatie cu acelasi trimestru al anului precedent, piata foto a inregistrat o usoara crestere de 2,5%, la 7 milioane euro.

Totusi, in valori absolute, performanta acestui trimestru a fost cu 2 milioane de euro mai redusa decat valorile atinse in fiecare din ultimele trei trimestre ale anului 2009.

Vanzarile de rame foto digitale, care au inregistrat cifre record in decembrie 2009, au crescut cu doar cateva procente, in timp ce valoarea pentru foto compacte a ramas constanta.

Cu vanzari totale de 17 milioane de euro, piata electrocasnicelor mici a scazut in primele trei luni din acest an cu 5,3%, comparativ cu aceeasi perioada din 2009, fiind foarte aproape de nivelul din T2 2009.

Piata totala a fost cel mai mult afectata de segmentul aparatelor electrice de ras si a epilatoarelor, cu un declin de 20%.

Reprezentand aproximativ 35% din totalul electrocasnicelor mici si inregistrand o descrestere de 8%, cel mai mare grup de produse - aspiratoarele - a produs la randul sau un impact negativ asupra pietei totale.

Spre deosebire de acestea, comparand T1 2010 cu acelasi trimestru al anului trecut, aparatele pentru , produsele de ingrijire a parului si fierbatoarele au inregistrat o evolutie pozitiva.

Cererea ridicata de mixere si blendere declansata de eroziunea pretului a reusit sa genereze o crestere a valorii totale a pietei aparatelor pentru prepararea alimentelor .

In ceea ce priveste piata electronicelor de larg consum, aceasta si-a incetinit ritmul de descrestere avut in 2009.

Cu o cifra de afaceri similara cu cea a primelor 3 trimestre din 2009, vanzarile din ianuarie - martie 2010 au descrescut cu 7,6% comparativ cu T1 2009, la 57 milioane euro.

Vanzarile de televizoare cu ecran plat detin un loc fruntas in ierarhie, reprezentand approximativ euro din intreaga piata de electronice de larg consum a carei valoare este de 57 milioane euro. Pentru acest produs, vanzarile in T1 2010 fata de T1 2009 au fost constante.

Comparativ cu 2009, martie 2010 s-a dovedit a fi o luna cu o evolutie pozitiva pentru anumite produse, precum PTV-urile si consolele video, care au reusit sa aiba o rata de crestere de doua cifre, in timp ce vanzarile de sisteme audio si Home Cinema si-au redus cu aceeasi valoare rata de descrestere.

Electrocasnicele mari au inregistrat anul trecut, de la trimestru la trimestru, o evolutie echilibrata a vanzarilor, dar in primul trimestru din 2010 lucrurile au inceput sa se schimbe. In T1 2010, piata de electrocasnice mari a atins o valoare de doar 58 milioane euro, scadere de 13,1% fata de T1 2009.

Echipamentele de birou au inregistrat o descrestere de 27,6% in primul trimestru al anului 2009, atingand valoarea de 10 milioane de euro.

In timp ce celelalte sectoare au prezentat evolutii incurajatoare, IT-ul si telecomunicatiile au avut un declin semnificativ, comparativ cu inceputul anului 2009.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea