Financiar

#infrastructura #fonduri #suplimentare #licitatie #autostrada

Firmele care liciteaza lucrari publice pe bani putini nu reusesc sa execute lucrarile

Firmele care participa la licitatiile publice pentru lucrari de infrastructura ofera preturi dintre cele mai mici pentru a castiga licitatia, ceea ce nu este deloc un lucru rau pentru bugetul de stat. Pe de alta parte, un cost redus al cererii de oferta pe care il solicita firma este prea mic pentru realizarea lucrarilor publice si de multe ori nu acopera nici pretul materialelor necesare, a declarat, marti, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. "Toata lumea injura ministerul, ceea ce creeaza o presiune publica, care face sa li se aprobe niste mariri de preturi", a explicat acesta.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, spune ca unele firme care participa la licitatii pentru lucrari de drumuri liciteaza preturi care sunt "dincolo de orice fel de limita de realizare" si care nu acopera nici materia prima folosita.

"Exista un mecanism pe care momentan nu putem sa il inlocuim cu ceva mai bun din motive legate de aquis-ul comunitar. La noi, practic, castiga licitatia pretul cel mai mic. N-ai cum sa ocolesti aceasta chestiune. Uneori, preturile nu acopera nici suma materiilor prime de unde le cumpara de la balastiera ", a spus Radu Berceanu.

Constructorii fac presiuni de suplimentare a pretului


In plus, dupa ce liciteaza, firmele primesc avansul pentru demararea lucrarilor, cu care unele dintre acestea isi platesc alte datorii sau trimit banii la "firma-mama" din alte tari, urmand ulterior sa faca presiuni la autoritatile locale pentru suplimentari de pret, care pot fi "foarte indepartate de realitate", a explicat ministrul.

"De fapt, incearca sa obtina o suplimentare de pret, care sa-i aduca de la pretul cu care au licitat ei, la un pret cu care sa poata realiza lucrarea si sa aiba si un castig. Daca acest lucru nu li se da, stau si nu lucreaza. Toata lumea injura ministerul, prin aceasta se creeaza o presiune publica, care face sa li se aprobe niste mariri de preturi. I se spune variatie de pret, niciodata variatia asta nu este insa in minus", a spus acesta.

Modificarea legislatiei nu poate fi schimbata

Pe de alta parte, in cazul in care autoritatile decid sa rezilieze contractul licitat, firmele de constructii actioneaza ministerul in judecata, iar procesele pot dura pana la trei ani, situatie care incurca lansarea unei alte licitatii pentru reatribuirea caietului de sarcini. Pentru a evita "smecheriile" de acest gen, ministrul a propus UE modificarea legislatiei privind licitatiile publice, prin eliminarea ofertelor de pret prea mari si prea mici totodata, propunere care insa a fost respinsa de Comisie.

 ( citeste continuarea in NewsChannel.ro )

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea