Evaluarea companiei imobiliare prin indicatorii de performanta
Indicatorii de performanta sau KPIs sunt instrumente esentiale de evaluare a performantei care arata gradul de atingere a unui parametru dorit. KPI-urile (Key Performance Indicator) se refera la un set de masuratori cuantificabile care contribuie, in mod specific, la determinarea realizarilor strategice, operationale si financiare ale unei companii in comparatie cu ale altor firme din acelasi sector. Practic, indicatorii cheie pot masura succesul unei firme imobiliare fata de un anumit set de tinte, obiective stabilite sau alte societati concurente din industrie. O activitate care nu poate fi masurata, nu are cum sa fie controlata si gestionata, dar nici evaluata la valoarea sa corecta. Iata cateva exemple de KPI pe care trebuie sa-i iei in considerare pentru a putea aprecia compania ta imobiliara:
Cresterea veniturilor
Cel mai eficient mod de a evalua in mod corect valoarea companiei tale imobiliare este sa compari rezultatele pe care le intregistrezi in fiecare an. O simpla analiza iti va permite sa stabilesti daca trebuie sa-ti intensifici eforturile sau rezultatele obtinute sunt satisfacatoare.
Perioada de rambursare
Daca activezi in zona imobiliarelor ca investitor, trebuie sa stii in cat timp iti vei amortiza investitia. Acest KPI determina numarul de ani, luni sau saptamani pana cand proprietatea va putea rambursa suma initiala a investitiei.
Pretul mediu de inchiriere
In cazul in care detii mai multe unitati pe care le oferi spre inchiriere, valoarea companiei tale depinde de venitul total lunar impartit la numarul de proprietati. In acest fel, poti compara preturile medii pentru a determina evolutia castigurilor tale. Raportul pret-chirie este, la fel, important, deoarece trebuie sa stii in cat timp va fi amortizata investitia in functie de pretul mediu de inchiriere.
Comunicarea cu clientii
In sectorul imobiliar poti activa ca agentie pentru tranzactionarea imobilelor, constructor sau investitor. Indiferent de sectorul in care isi desfasoara activitatea firma ta, pentru a cunoaste succesul trebuie sa porti conversatii de calitate cu potentialii clienti. Masurarea acestui indicator de performanta poate pune bazele vanzarilor viitoare deoarece ai sansa de a analiza comportamentul clientilor si de a primi un feedback valoros cu privire la credibilitatea companiei pe piata.
Cheltuieli de reparatie si intretinere
In functie de specificul companiei, aceste costuri reprezinta o parte importanta in bugetul de administrare a unei proprietati. Urmarirea regulata a acestui KPI poate conduce la economii semnificative.
Comisionul mediu de vanzare
Altfel spus, cati bani castiga compania ta la fiecare vanzare a unui imobil. Este binecunoscut faptul ca un astfel de proces necesita timp si efort, iar atunci cand incasezi un comision este de preferat sa vinzi mai degraba proprietatile care au preturi mari ca sa castigi mai mult.
Cresterea cererii de proprietati
Fara indoiala, conditiile pietei conteaza foarte mult, iar acest indicator este deosebit de important pentru dezvoltatorii imobiliari in special. Practic, inainte de a incepe un proiect trebuie evaluata cresterea cererii de imobile.
Numarul de proprietati vandute
Printre cei mai importanti indicatori de performanta se numara si analiza numarului de case vandute in comparatie cu numarul proprietatilor scoase la vanzare intr-o anumita regiune.
Criteriile de performanta variaza in functie de specificul afacerii. Totusi, masurarea anumitor indicatori este esentiala pentru identificarea punctelor slabe si a celor forte, evaluarea companiei sau adoptarea unor decizii comerciale mai bune.
Sursa foto: https://images.pexels.com/
Advertorial