Financiar

# magazin mic #deschidere magazin #deschidere afacere #magazin #afacere

Cum deschizi un magazin mic. Idei pentru succesul afacerii

O mica afacere, cum sunt magazinele din „coltul blocului”, poate fi un demers de succes din mai multe motive. Clientii gasesc aproape de casa ceea ce au nevoie, poti functiona non-stop, daca doresti, si reprezinta o sursa de venit relativ constanta. Nu trebuie omis nici faptul ca micile magazine au luat un mare avant in ultima perioada, pentru ca au fost cea mai simpla solutie prin care s-a putut evita aglomeratia din supermarket. Daca toate documentele si actele sunt finalizate, urmeaza pregatirea efectiva a magazinului cu toate cele necesare. Ca sa fie bine facute, trebuie sa le iei pas cu pas.

 

Profilul magazinului

Este primul pas si, in functie de alegerea facuta, vin si documentele necesare. Ideal ramane magazinul cu produse alimentare neperisabile, care te poate scuti de multa bataie de cap in ceea ce priveste actele si autorizatiile necesare, dar pentru foarte putine complicatii birocratice in plus, poti face un pas mai departe si sa comercializezi paine si alimente perisabile preambalate.

Tehnica obligatorie

Investeste in tehnica necesara pentru a deschide magazinul. Ai nevoie de o casa de marcat, un cantar electronic, o lada si o vitrina frigorifica, precum si de unul sau doua frigidere speciale pentru magazine. La toate se adauga un scaner cod de bare. Este eficient si iti va usura foarte mult munca. Cu ajutor unui scaner de acest tip ai putea chiar sa oferi servicii multiple clientilor tai, inclusiv plata unor facturi, ceea ce iti poate aduce un comision important din partea furnizorilor de servicii.

Un alt detaliu este sa te asiguri ca poti accepta plata cu cardul. Acest instrument a devenit atat de uzual incat risti sa pierzi clienti fideli daca nu le oferi aceasta posibilitate. 

Alege marfa cu atentie

Fiind un magazin mic, oferta de marfa nu poate fi foarte mare, pentru ca te limiteaza spatiul de depozitare. Cu toate acestea, iti poti servi toti clientii alegand marfa din segmentul de top, care va satisface clientii foarte pretentiosi, dar si produse foarte accesibile, pe care le cumpara toata lumea. Pe masura ce-ti vei cunoaste clientii, vei putea aduce produsele pe care ei le solicita, dar pana atunci limiteaza-te la doua-trei marci pentru acelasi produs, intotdeauna dintre cele mai cunoscute.

Ia in calcul urmatoarele sfaturi:

  • nu aduce marci rare sau putin cunoscute;
  • alege mereu produse care sunt pe val in reclamele cu produse alimentare de la radio si TV;
  • nu omite sa ai acele produse pe care le cumpara toata lumea;
  • nu face stocuri prea mari. Este mai bine sa nu ai un produs decat sa expire pentru ca nu s-a vandut;
  • aprovizioneaza-te cu produsele care iti sunt solicitate;
  • anunta-ti clientul care solicita un produs pe care nu-l ai ca il va gasi a doua zi sau, dupa caz, ca nu este compatibil cu magazinul tau, dar ofera-i alternative;
  • in masura in care ai spatiu, poti amenaja si un mic stand cu presa, cornuri calde si cafea. Ca sa faci asta ai nevoie de un cuptor cu microunde si un espressor, dar succesul este garantat.

Comporta-te ca un prieten

Amabilitatea este o conditie ale carei avantaje nici nu le mai amintim, pentru ca sunt evidente, dar ea trebuie sa aiba limite. Nu accepta sa vinzi marfa pe datorie. Nu este nici profitabil, nici eficient si dauneaza imaginii de magazin serios.

Poti oferi servicii de aprovizionare pentru vecinii sau pentru persoanele care nu se pot deplasa, fie cu produse exclusiv din magazinul tau, fie cu altele pe care le poti cumpara atunci cand faci aprovizionarea pentru tine. Pune la dispozitia clientilor un telefon si doritorii nu vor intarzia sa apara.

Prezinta magazinul ca fiind o afacere de familie. De regula, acestea plac si castiga simpatia clientilor. Activitatea se poate derula foarte bine cu concursul a doi, cel mult trei persoane, dar este cert ca magazinul iti va ocupa tot timpul.

Este util sa porti un ecuson vizibil cu numele tau, astfel incat lumea sa te cunoasca si sa lasi loc pentru schimbul de amabilitati. Fii joviala si intra in vorba cu clientii tai. 

Idei in plus

Adaosul comercial, in esenta sursa din care vei plăti taxe si alte obligatii si din care trebuie sa ramai cu un anume profit, nu trebuie sa fie foarte mare la inceput. Chiar ai putea incerca sa fii generoasa in primele saptamani si sa renunti la aceasta cota pentru a putea avea preturi mici si astfel sa-ti faci o clientela stabila.

Ofera mici bonusuri clientilor. Este o cale foarte simpla prin care poti sa devii cunoscut, iar oamenii sa se intoarca sa cumpere din magazinul tau. Bonusurile trebuie sa fie utile si bune. Alege pentru asta produse pe care nu le refuza nimeni: plicuri de cafea instant, o ciocolata mica, o punga de chipsuri, o sticla mica de suc.

Fii foarte atenta cu copiii care vin in magazin, fie ca sunt mici si insotiti de parinti, fie ca sunt singuri. Este important sa ai ceva de oferit pentru cei foarte mici, care sa fie acceptat de parinti (mici jucarii de plus sau un balon), dar si pentru cei mai mari (un caiet, un pix). Ii vei fideliza imediat si acesta este detaliul vital pentru ca afacerea sa mearga.

Derulata pe principiul pas cu pas, cu multa atentie si cu grija la detalii, o afacere poate creste rapid si poate aduce beneficii pentru cei care se ocupa de un astfel de magazin mic.

Sursa foto: unsplash.com

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea