Financiar

# produse magazin #aranjare produse #magazin #rafturi

Cum aranjam produsele in magazin?

A sti cum trebuie aranjate produsele in magazin intr-un mod adecvat, precum si toate strategiile pentru a-i determina pe clienti sa cumpere, sunt aspecte de baza pentru cresterea vanzarilor in orice tip de magazin.

Exterior si interior

Putem amplasa marfa in exterior si interior, in functie de tipul de magazin detinut.

Exterior

Aspectul exterior si facilitatile de acces sunt foarte importante. Daca magazinul este foarte atractiv in exterior, dar este situat intr-o zona in care este dificil de parcat, clientul va considera acest lucru un obstacol, iar asta il poate determina sa se indrepte catre un alt magazin.

Cu cat numarul celor care intra in magazin este mai mare, cu atat vor exista mai multe oportunitati de vanzare. Din acest motiv, toate elementele din exterior trebuie sa fie o invitatie pentru clienti, trebuie sa-i convinga sa intre in magazin.

Interior

Este important sa studiem posibilitatile oferite de locul si tipul de vanzare pe care vrem sa o facem, analizand modurile de utilizare a spatiului, locatia si distributia produselor noastre, precum si decorarea sa. Trebuie sa favorizam si sa facilitam cumparaturile impulsive si sa stabilim un sens de circulatie prin magazin, care este in acelasi timp sugestiv si confortabil si care stimuleaza simturile clientului.

Trucuri pentru plasarea produselor in magazin

Locul si spatiul sunt importante in vanzare. Pe scurt, toate aceste tehnici sau elemente care favorizeaza miscarea, confortul, bunastarea si localizarea facila a obiectului dorit sunt benefice pentru comercianti.

Miscarea

S-a demonstrat faptul ca majoritatea oamenilor au tendinta de a circula intr-un magazin in sens invers acelor de ceasornic. Prin urmare, intrarea acestuia este de obicei situata in partea dreapta si iesirea in cea din stanga. Zona de intrare este numita "fierbinte", iar zona din apropierea iesirii este cunoscuta sub numele de zona "rece". in apropiere de iesirea din magazin trebuie sa se puna mai mult accentul pe motivarea clientului prin plasarea produselor de prima necesitate sau la oferta. in zona de la intrare, cunoscuta sub numele fierbinte (prima accesata de catre client), trebuie sa se plaseze produse pe care clientul are obiceiul sa le cumpere din impuls.

De exemplu, daca este vorba despre un pet shop, aici trebuie plasate accesorii si jucarii pentru animalele de companie. De asemenea, in zona rece se pot promova diverse oferte.

Expunere si rafturi

Exista o serie intreaga de studii care arata ca locul si spatiul ocupat de un produs pe raft influenteaza direct vanzarea acestuia. in primul rand, este indicat ca produsele sa fie aranjate pe categorii pentru a facilita gasirea rapida de catre client.

in ceea ce priveste zona in care sunt amplasate diverse produse, acestea trebuie situate la inaltimea ochilor sau a mainilor. Cu cat produsele sunt mai la indemana clientului, cu atat sansele de a fi achizitionate cresc. Cele care sunt mai putin accesibile simturilor noastre vor trece neobservate.

Pentru a organiza cat mai eficient produsele pe rafturi, magazinul trebuie sa dispuna de rafturi metalice de cea mai buna calitate. Acestea pot fi achizitionate de pe rafturionline.ro. in acest magazin se gasesc sisteme de rafturi, echipamente si accesorii necesare pentru spatii comerciale si industriale. Ele sunt furnizate de compania Frameworks Srl.

Oricine intra in acest magazin, are posibilitatea de a primi cele mai bune sfaturi privind amenajarea spatiului comercial de la oameni cu peste 10 ani de experienta in domeniu. De asemenea, are sansa de a achizitiona rafturi magazin, rafturi depozitare, schele mobile si multe alte produse din tip comercial si industrial.

Totul la vedere

Principiul fundamental al merchandising-ului este ca "tot ceea ce se vede se ia, iar tot ceea ce se ia este cumpara".

in acelasi timp, spatiul fizic ocupat de produse joaca, de asemenea, un rol important pentru client. Ambalajul face ca produsele sa para mai mari si mai atractive. De aceea atat de multi producatori aleg sa investeasca in acest element, sa-l faca mai frapant si mai voluminos decat cel al concurentilor sai.

Promovarea vanzarii

Al doilea principiu al merchandising-ului se refera la faptul ca vanzarea este promovata de cantitate. Prezentarea unui numar mare de bucati ale aceluiasi produs atrage atentia cumparatorului. Ofera un sentiment de abundenta, de importanta, stimuland achizitia. Aceasta prezentare se poate face pe rafturi, desi se poate face afara. Daca se face pe raft, clientul va gasi pe tot raftul nu numar mare de bucati ale aceluiasi produs sau mai multe categorii de produse.

Mai bine daca e usor

Al treilea principiu de merchandising se refera la faptul ca anumite produse ajuta la vanzarea altora. Trebuie procedat astfel incat cele cu un succes mai mare sa le sustina pe acelea care se vand mai putin.

Prin urmare, trebuie expuse produsele vandute bine in locul celor ce nu prea se vand. Aceasta tehnica face expunerea mai profitabila decat daca alegem sa plasam produsele care s-au vandut cel mai bine in cele mai bune locuri.

Nu exista nicio indoiala ca strategiile de merchandising depind de fiecare afacere si trebuie sa se bazeze pe observatie si analiza detaliata a comportamentului si cerintelor clientilor, precum si a rezultatelor si profitabilitatii produselor oferite.

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea