Financiar

#comunicare eficienta #promovare online #promovare

Comunicare si promovare online eficienta

Cum se realizeaza o campanie eficienta de comunicare si promovare online?

Unul dintre cele mai puternice canale de marketing si publicitate il reprezinta segmentul online. Societatea in care traim a devenit realmente dependenta de internet.

Branduri importante au luat nastere si au prosperat datorita internetului. Mediul virtual a contribuit chiar si la contrabalansarea puterii in stat: partide politice, respectivi politicieni au inteles gradul de penetrare si de distributie al informatiei in sfera social-media, si-au ajustat campania electorala si au castigat alegeri!

In concluzie sfera online, este si va fi mult timp de acum in colo, o arma puternica ce poate contribui la cresterea notorietatii, indiferent ca avem de-a face cu un business restrans de familie, o companie multinationala fie o cauza politica.

Promovare online eficienta

Campaniile de promovare cu sanse reale de reusita, trebuie sa aiba in prim-plan o strategie care sa vizeze „scalarea” eficienta a tuturor canalelor de comunicare si publicitate disponibile online: mediile sociale (Facebook, Instagram, Pinterest, Linkedin), blogosfera, influencerii, pozitionarile organice Google, raportate la target-ul vizat.

De departe cel mai bun avantaj conferit de publicitatea online este faptul ca se poate ajunge la rezultate rapid si cu un buget decent. Datorita profunzimii instrumentelor de track-ing si masurare, vom detine controlul total al campaniilor si ne vom putea administra corespunzator resursele pentru maximizarea rezultatelor.

Cum organizam o campanie de comunicare si promovare online?

1. Definirea obiectivelor:

Totul pleaca de la trasarea unor obiective clare, pentru a avea o viziune generala a campaniei (de unde se pleaca, unde se doreste sa se ajunga, ce buget vom aloca etc. )

2. Studiul de piata

Este esential in definirea si raportarea la audienta target: care sunt segmentele de oameni care au o reala nevoie de produsele/serviciile noastre, unde vor fi localizati online si care este cea mai buna modalitate de a interactiona cu acestia?

3. Feed-back-ul si optimizarea rezultatelor

Nu exista o „regula de aur” pentru a obtine rezultate maxime! Online-ul este foarte dinamic, la fel si comportamentul utilizatorilor de internet. Sunt foarte multi parametri care pot influenta evolutia unei campanii.

Sfat: Urmariti cu atentie toate datele generate ce sunt furnizate in timpul campaniei de catre canalele de promovare. Optimizati canalele ce pot aduce rezultate mai bune si restrangeti cheltuielile canalelor care nu va aduc rezultatele de care aveti nevoie.

Centralizati datele si monitorizati impactul real al campaniei asupra evolutiei business-ului dumneavoastra. Aveti rabdare, asa cum am spus, nu exista o bagheta magica, cateodata este nevoie de timp si atentie.

4. Branding – is no.1:

O campanie de branding se va dovedi in viitor net superiora unei campanii strict orientate pe vanzari, spre exemplu.

Unul din argumente este modul in care utilizatorul de internet asimileaza informatia. Comportametul userului a evoluat considerabil in ultimii ani de zile. Userii sunt mult mai pretentiosi prin felul in care interactioneaza cu o informatie, cu un mesaj indreptat catre acestia: resping informatiile agresive!

"Faptul ca iti doresti cu orice pret, de la primele interactiuni, sa iti obligi’ potentialul client sa cumpere un produs fie un serviciu, nu vei face decat sa iti respingi clientii de care ai nevoie!"

Pentru alte argumente propun sa apelam la un exemplu concret:

Studiu de caz

Administram o campanie de anunturi in sistemul Google Ads pentru o clienta a agentiei noastre. Atelierul doamnei producea rochii exclusiviste din gama premium.

Cum mai tot ce tine de fashion este la mare cautare pe internet, campania clientei genera rezultate bune...insa, doar statistic!

Cum adica?

Anunturile in sistemul Google Ads erau accesate de catre vizitatori insa produsele nu generau vanzari.

Solutia:

Intr-o prima etapa am redus din intensitate campania in sistemul Google Ads, pentru optimizarea bugetului. Am pastrat doar cuvintele cheie si anunturile cele mai performante.

Am reconceput toata partea de imagine incepand de la logo, la bannere, mesaje si implicit intregul proces de web design. Stiind ca o imagine profesionala este cheia de reusita am organizat clientei un foto shooting profesional, insotit de un set de spoturi video.

 

Concomitent am demarat o campanie de comunicare in care puneam accentul pe principalele valori ale companiei, politica atelierului, faptul ca modelele de rochii erau unicat si nu un produs banal, de serie.

Acest gen de abordare a facilitat crearea unei legaturi intre produsele companiei si oamenii care chiar isi doreau aceste produse.

De retinut: Un brand nu se limiteaza doar la un logo si la alte materiale publicitare. Un brand incapsuleaza toata partea de imagine, mesaje si valori, setul de reguli, cultura unei companii!

Consultant media:

Razvan Bordeanu – Specialist in Marketing si Publicitate la Creative IT Media

www.razvan-bordeanu.com 

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: 6 sfaturi pentru a depasi plafonarea la job

Experti Cariera

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Schimba paradigma in cautarea unui job

Experti Cariera

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Se poate incepe si asa…

Experti Cariera

Sfatul expertului

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila: Se poate incepe si asa…

Expertul Acasa.ro, psihoterapeutul Alexandru Busila

Pune o intrebare


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.