Financiar

#Comert traditional #dropshipping

Comert traditional sau dropshipping? Ce diferente sunt intre cele doua tipuri de comert?

In cazul in care vrei un business care implica comercializarea de produse, ai doua variante prin care poti face vanzare: fie prin comertul traditional fie prin dropshipping.

 

Ca sa intelegi mai bine ce este dropshipping si care este diferenta dintre acest tip de comert si cel clasic sau cu amanuntul, este chiar faptul ca,  cei care doresc produsul pe care tu l-ai pus spre vanzare il vor primi practic direct de la furnizor.

Tu ca si vanzator primesti comanda, pe care o transmiti mai departe furnizorului, iar acesta va livra marfa in locul tau, lucru care nu se intampla in comertul traditional.

In metoda traditionala de comert trebuie sa ai un stoc pe care sa il mentii constant.  Bineinteles ca acest lucru atrage dupa sine, necesitatea unui spatiu de depozitare, costuri de transport de la angrosist la vanzator sau alte cheltuieli de deteriorare.

Si in metoda de comert in dropshipping exista cateva lucruri la care trebuie sa fi atent ca acesta sa functioneze, cum ar fi spre exemplu alegerea furnizorului.

 Aici trebuie sa inveti sa mentii o relatie buna cu acesta, pentru ca acesta poate fi cel care te poate surprinde in bine, daca vei stii cum sa il alegi pe cel mai bun.

Exista spre exemplu furnizori care includ pe factura numele sau logo-ul afacerii tale sau chiar tag-uri personalizate. 

Dar evident ca neavand un control asupra livrarilor sau stocurilor pe care acesta le face sau le detine, daca nu creezi o relatie buna cu acesta, lucrurile s-ar putea sa nu fuctioneze asa cum te asteptai.

Asadar alegerea furnizorului in acest tip de comert este mult mai importanta decat in cel traditional pentru ca produsul nu mai ajunge prin mainile tale ci direct la client. Iar tu nu ai date concrete despre timpul sau modalitatea de livarare la fel ca in comertul clasic.

Atunci cand alegi sa faci comert traditional, vei avea date precise despre stocul tau pentru ca trebuie sa ai si cunostinte de gestionare a stocului, inventariere, expediere in siguranta si tot ceea ce tine de stocul tau, in timp ce prin metoda de drop shipping tot acest proces este practic externalizat chiar la furnizorul cu care te-ai decis sa colaborezi.

Prin dropshipping intri usor pe piata si nu mai este necesar sa te ocupi de nimic altceva in afara de vanzarea propriu-zisa, in timp ce in comertul traditional ai nevoie de cunostinte de management strategic si logistica, pe langa partea de vanzare si promovare.

In comertul clasic stocul tau poate fi limitat la capitalul de care dispui, astfel ca si gama de produse pe care o poti oferi clientului tau  este limitata, in cazul in care nu dispui de mai multe magazine.

In dropshipping platesti doar atunci cand ai comenzi pentru anumite produse, ceea ce iti ofera o mai mare diversitate in oferta pe care o poti face clientilor. Dezavantajul aici este ca profitul pe care il poti face in dropshipping este diferit de cel dintr-o afacere clasica. Aici depinde multe de cantitatea de marfa pe care o vei rula de la furnizor la client.

Evident ca fiecare dintre cele 2 metode au avantajele si dezavantajele lor, insa important este sa stii exact ce poti si ce nu face pentru ca business-ul tau sa functioneze iar astfel poti lua decizia cea mai buna pentru tine.

Este necesar sa intelegi foarte bine ce presupune fiecare metoda, ce iti ofera si ce dezavantaje are iar apoi sa iei decizia cea mai buna pentru business-ul tau, indiferent de metoda pe care o vei alege.

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din financiar

Top

Cauta-ti perechea