Situatia actuala din intreaga lume legata de aparitia pandemiei de COVID-19 poate duce treptat la o criza economica, iar acest lucru incepe sa se resimta inca de pe acum pentru unele firme. Tocmai de aceea, este foarte important sa ai niste etape logice si bine calculate prin care sa treci in acest moment, indiferent ca este vorba de procesul de productie sau de aprovizionarea cu articole de papetarie si alte produse necesare.
In urma reglementarilor cu privire la raspandirea virusului, multe afaceri au fost inchise, au redus programul sau au micsorat numarul de angajati. Faptul ca nu mai este permis sa iesi din casa si ca doar farmaciile si magazinele alimentare pot fi deschise, prezinta un mare risc pentru orice alt tip de afacere. De asemenea, panica si teama oamenilor poate duce si la scaderea profitului din magazinele sau serviciile online.
Daca te astepti ca business-ul tau sa fie afectat de pandemia de Coronavirus si de restrictiile din acest moment, atunci este cazul sa te grabesti sa pui toate lucrurile la punct. Am pregatit pentru tine cateva sfaturi utile pe care sa le pui in practica pentru a supravietui unui posibil impact economic.
Ce poti face pentru a nu resimti criza economica atat de rau?
1. Investeste calculat
In acest moment este important sa asiguri doar ceea ce este necesar pentru buna functionare a business-ului tau. Astfel daca aveai in plan sa reamenajezi spatiul, este cazul sa amani putin acest lucru.
2. Adapteaza procesul de lucru noilor cerinte
Daca ai posibilitatea ca tu si echipa ta sa lucrati de acasa, atunci aceasta ar fi cea mai buna optiune in prezent astfel incat sa nu fii nevoit sa opriti activitatea. Totusi, asigura-te ca pui la dispozitie toate materialele necesare angajatilor, de la laptop, telefon de serviciu pana la produse de papetarie.
3. Micsoreaza cat de mult poti facturile lunare
Verifica toate facturile firmei si vezi unde poti scadea valorile, reducand consumul. De exemplu, daca ai un abonament la o retea telefonica pentru telefoanele de birou, incearca sa reduci costul lui astfel incat sa poti dispune de strictul necesar. Daca ai distribuitori diferiti de bidoane de apa sau de servicii medicale incearca sa cumperi aceste produse de la un singur furnizor pentru a beneficia de anumite reduceri.
4. Maximizeaza economiile in lichiditati!
Conturile de economii, investitiile de tipul titlurilor de stat, depozitele sau conturile bancare te vor ajuta foarte mult in cazul unei crize. In comparatie cu actiunile, ETF-urile sau locuintele, valorile acestor conturi nu fluctueaza. In plus, poti retrage oricand ai nevoie diferite sume de bani.
5. Calculeaza un buget si incearca sa te incadrezi in el!
Vezi cat cheltuiesti lunar cu toate facturile, chiria locatiei, plata salariilor si alte costuri si seteaza un buget limita. Astfel vei avea un prag pe care nu trebuie sa il depasesti lunar pentru a putea face economii.
6. Regandeste strategia de vanzare pentru a fi adaptata situatiei actuale
Evalueaza constant avantajele, punctele forte, dar si punctele slabe ale afacerii tale. Astfel vei stii pe ce te poti baza si unde mai ai de lucrat. De asemenea, daca poti veni cu ceva nou care ar prinde pe timp de pandemie, atunci nu mai sta pe ganduri. Scoate in fata produsele si serviciile care prind cel mai bine acum (livrare la domiciliu, produse de uz casnic, de ingrijire personala, etc).
7. Cerceteaza piata si investeste in marketing online
Desi ai spune ca nu este o perioada buna sa te bazezi pe marketingul online, ar trebui sa iei in calcul ca publicul tau tinta se va muta acum in mediul online. Asta inseamna ca este foarte important sa fii si tu activ si prezent.
Advertorial