Cariera

#manager #leadership #comunicare

Femeile sunt manageri mai buni decat barbatii?

Daca in trecut erau privite cu scepticism daca isi doreau sa ocupe o functie de conducere, in prezent, aproximativ 11 milioane de companii sunt detinute de catre femei. In consecinta, femeile aduc anual un profit de 2,5 bilioane de dolari si au in subordine 19 milioane de persoane. Cifrele vorbesc de la sine despre succesul pe care il au femeile intr-o functie de conducere. Care este insa secretul acestora?

Nu este un secret faptul ca femeile au un alt mod de a aborda lucrurile, chiar si atunci cand vine vorba de afaceri.
Daca barbatii merg pe premiza de a comanda si de a controla, femeile prefera sa se bazeze pe sprijinul echipei si pe intelegerea cu oamenii din subordine.  

 

„Femeile manager au o dorinta mai mare de a construi decat de a castiga”, spune Debra Burell, psiholog la institutul Mars-Venus din New York. Potrivit acesteia, „femeile sunt mult mai deschise la compromisuri si la parerile celorlalti”. Barbatii in schimb considera ca, daca vor cauta sfaturi in alta parte, vor fi perceputi ca niste lideri ce nu au raspunsuri la toate problemele.

 

Femeile sunt mai tolerante

 

Pe langa aceasta, femeile tind sa fie mai bune la motivarea personalului, incurajand comunicarea si fiind mult mai tolerante la diferente. In plus, femeile reusesc sa identifice mai repede problemele si deci, reusesc sa fie mai eficiente in gasirea unei solutii.

Pe de alta parte insa, barbatii reusesc sa ia decizii mai repede, avand incredere in propria judecata. De asemenea, barbatii sunt orientati catre atingerea unsor scopuri pe termen scurt.

Femeile ii intrec pe barbati atunci cand vine vorba de comunicare si relatii interpersonale, insa succesul unei afaceri nu consta numai in aceste doua calitati . Cum ramane insa cu si gestionarea acesteia?

Potrivit lui Terry Levine, career-coach, femeile au tendinta sa puna intrebari, barbatii sunt orientati spre aflarea raspunsurilor. Prin faptul ca femeile isi pot comunica mai repede care le sunt scopurile si de asemenea, isi arata aprecierea fata de ceilalti mai usor, acestea tind sa fie mai bune la motivarea personalului si la mentinerea angajatilor multumiti, asa ca din start elimina costurile alocate recrutarii si instruirii noilor angajati.

 

Statisticile vorbesc de la sine

 

In anul 1996, compania advanced Teamware a realizat un studiu ce a evaluat mai mult de 6000 de manageri. Acest studiu a inclus evaluari acordate in mod anonim de catre directori si subordonati . Studiul a luat in calcul o serie de aptitudini , precum rezolvarea problemelor, controlarea situatiilor, capacitatile de leader, posibilitatea de a comunica deschis cu angajatii etc.

 

Rezultatele?

 

Studiul a demonstrat faptul ca femeile exceleaza, atat in ceea ce priveste calitatile interpersonale, cat si atunci cand vine vorba despre capacitatile intelectuale. Mai mult, din 31 de  factori analizati, femeile au castigat detasat la 29 dintre acestia. Au pierdut insa la capacitatea de a se controla pe sine, participantii declarand ca femeile nu pot face fata usor propriilor frustrari.

De ce insa in raport cu barbatii, femeile nu se afla inca intr-un numar semnificativ in pozitii de conducere? Cercetatorii considera ca femeile au toate atuurile pentru a se afirma, insa barbatii tind sa nu observe aceste calitati.

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea