Cariera

#interviu #telefon #candidat #angajat #sef #angajator

Cum sa suni un posibil angajator

Atunci cand suni o persoana care ar putea sa-ti ofere o slujba, ori poate sa-ti devina chiar sef, este foarte importanta prima impresie. Vocea, atitudinea, punctualitatea - acestea sunt elemente care pot face diferenta si care, mai ales, iti pot aduce un job. Iata cativa cand faci acest pas, intr-un contact care ar putea fi crucial pentru viitorul tau.


Pasul 1: Considera orice contact cu perspectiva de angajare un posibil viitor interviu.

Pasul 2: Ia legatura mai intai cu receptionistul, secretara sau asistenta personala a viitorului tau posibil sef si afla cateva lucruri importante, precum numele lui complet si corect, dar si cateva informatii care crezi ca te-ar ajuta in timpul discutiei.

Pasul 3: Atunci cand suni, fa-o dintr-un loc linistit. Scancetele unui copil sau sunetele scoase de un animal care nu vrea sa stea linistit, i-ar putea da o impresia proasta posibilului viitor sef, fiind in acelasi timp si o situatie ciudata.

Pasul 4: Fii prompt daca posibilul angajator iti cere sa ii telefonezi la o anumita ora. Punctualitatea este foarte importanta in astfel de cazuri si nu se demodeaza niciodata.

Pasul 5: Pregateste-te pentru situatia in care ai putea fi pus/a pe difuzor sau sa devii parte dintr-un telefon-conferinta. Este foarte posibil sa trebuiasca sa te adresezi mai multor persoane, asa ca pastreaza-ti calmul, fii concentrat si pregateste-ti raspunsuri la posibile intrebari.

Pasul 6: Tine aproape de tine un carnetel pentru cazul in care ti se va cere sa rezolvi pe loc un caz concret ori o posibila problema.

Pasul 7: Pastreaza-ti langa tine, cat mai la indemana, hartie si orice alte materiale care ti-ar putea deveni necesare in timpul discutiei cu posibilul angajator: CV, referinte , numere de telefon.

 

 
Lucruri de care ai nevoie:

•    agenda
•    agenda telefonica
•    telefon
•     carnet
•    instrument de scris (pix, stilou)

 

 

Sfaturi & Avetismente:

•    Concentreaza-te pe a avea o atitudine relaxata si un discurs calm, vocea si ce transmite ea sunt aspecte foarte importante in astfel de demersuri.
•    Nu-i cere posibilului angajator sa astepte cat tu raspunzi unui apel in asteptare.

 

Daca ai avut o experienta placuta sau neplacuta in obtinerea unui job cu ajutorul telefonului, impartaseste-ne-o si noua.

 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea