Cariera

# skilluri #angajator #interviu #angajat

5 skilluri pe care orice angajator isi doreste sa le ai

Un angajat bine vazut demonstreaza abilitati hard, dar si soft Abilitatile hard sunt abilitatile cuantificabile, cum ar fi vorbirea fluenta a mai multor limbi, competenta in utilizarea de software, scrierea si abilitatile gramaticale. Acestea se pot invata si dobandi prin educatie, instruire si experienta.

Abilitatile soft, pe de alta parte, sunt acele calitati inascute si subiective care se refera la cat de bine persoane se adapteaza, se conecteaza, colaboreaza si comunica cu ceilalti. Abilitatile soft sunt abilitatile interpersonale esentiale care demonstreaza modul in care lucram cu ceilalti si venim cu solutii si idei noi. Acestea includ managementul timpului, gandirea creativa, comunicarea eficienta, abilitati de ascultare, leadership si capacitatea de a munci in echipa.

Candidatul sau angajatul ideal este cel care prezinta o combinatie echilibrata intre abilitatile hard si cele soft. El trebuie sa fie bun pentru sarcinile de serviciu si sa faca fata provocarilor tehnice, dar si sa fie amiabil, asertiv si placut.

Vom vedea in continuare care sunt cele cinci calitati soft care te fac un angajat bun si dorit de companii.

Creativitate

Creativitatea nu este valoroasa doar in domeniul artistic. Companiile din fiecare industrie au nevoie de oameni care pot veni cu idei, capabili de inovatii si de rezolvare a problemelor cu solutii creative. Nicio companie nu poate creste fara idei noi si fortarea granitelor si a modului de a gandi, iar toate acestea nu pot veni decat de la oameni creativi.

Putere de convingere

Persuasiunea este abilitatea necesara pentru o functie de conducere eficienta. Companiile apreciaza oamenii care stiu sa ii mobilizeze pe cei din jur si care pot dezbate cu succes si putere de convingere ideile pe care le au. Liderii si angajatorii apreciaza persoanele care pot explica convingator de ce trebuie facute anumite lucruri.

Capacitatea de colaborare

O echipa care lucreaza in tandem este mult mai puternica decat orice persoana care lucreaza pe cont propriu, iar acest lucru nu se poate intampla fara colaborarea fiecarui membru. Competitia de egouri, esecul delegarii sarcinilor si comunicarea defectuoasa pot strica munca in ecghipa. De aceea, detinerea abilitatilor de colaborare este esentiala pentru un angajat bun.

Adaptabilitatea

Angajatii se vor confrunta intotdeauna cu schimbari la locul de munca. Indiferent daca este vorba de schimbarea termenelor de predare a lucrarilor sau de modificari organizationale, un angajat adaptabil le va privi cu pozitivitate, deschidere si flexibilitate. De aceea companiile isi doresc angajati cat mai adaptabili si flexibili.

Inteligenta emotionala

Inteligenta emotionala este capacitatea de a percepe, evalua si raspunde la propriile emotii, dar si la emotiile celorlalti. In timp ce primele patru abilitati descrise au facut parte din lista de top a anului 2019, inteligenta emotionala este o abilitate noua. Aceasta abilitate particulara este extrem de subiectiva si depinde de personalitatea individului. Astfel, cei cu un coeficient de inteligenta emotionala crescut sunt foarte atonati la indiciile sociale subtile, au abilitati puternice si autentice de socializare si empatie si sunt foarte constienti de sine. Sunt oameni de incredere cu care se poate lucra usor.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera


Citeste pe divahair.ro

Top

Cauta-ti perechea

Acest site foloseste cookies, pentru a-ti oferi o experienta cat mai placuta pe site. Daca ai nevoie de multe detalii despre cum functioneaza acestea, citeste aici.