Cariera

#lucreaza eficient #trucuri pentru a lucra eficient #cariera # sfaturi dezvoltare profesionala # dezvoltare profesionala

10 tehnici practice pentru a lucra eficient! Sfaturile psihologului

Cea mai mare capacitate a mintii este de a se concentra pe un singur lucru pentru o perioada mai lunga de timp. Concentrare inseamna atentie, iar daca iti doresti sa iti cresti puterea de concentrare este nevoie sa iti dezvolti abilitatea de a acorda atentie unui anumit gand, unei sarcini sau unui obiectiv pentru o perioada de timp, fara a lasa distragerile sa intrerupa concentrarea.

"Odata ce te poti concentra, fericirea ta creste. De ce? Pentru ca lucrezi mai eficient, esti mai productiv si astfel dispare stresul. Fie ca e vorba de o discutie cu un client sau rezolvarea unui task la birou, reusesti sa pui atentie in ceea ce primesti si faci, iar mintea ta devine mai agera, reusind sa iti facilitezi munca", explica psihologul Alexandru Plesea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Mintii.

Psihologul Alexandru Plesea afirma ca sunt cel putin 10 tehnici simple prin care putem creste puterea de concentrare de la o zi la alta:

1. Pune o floare pe birou, aduci natura langa tine

"De la copacul lui Buddha - sub care acesta s-a iluminat pana la teiul lui Eminescu - la umbra caruia poetul roman a fost vizitat de spiritul creator, apropierea de natura a fost mereu bine cunoscuta atat pentru sanatatea fizica, cat si pentru cea psihica. Este recomandat sa petreci cat mai mult timp in natura, iar atunci cand acest lucru nu este posibil o floare pe birou este un substituent binevenit", afirma psihologul Alexandru Plesea.

2. La fiecare ora, ridica-te cel putin 10 minute. Limfa trebuie sa se miste!

"Lucrand constant, mintea se obisnuieste cu activitatea pe care o face, iar riscul de neatentie creste. Limfa, de aproximativ 1,5 litri in corp, care sta pe loc si nu se misca, produce incapacitatea de curatare naturala a corpului, sistemul imunitar lucrand mai greu. Totodata, daca se lucreaza mult in fata calculatorului, este de dorit ca o data pe ora ochii sa fie mutati din ecran pe un perete mai indepartat sau afara, pe fereastra.. Privirea se relaxeaza cel mai bine cu ochii la natura (sau la planta de pe birou de la nr.1). Acest sistem este invatat inca din scoala cand ora inseamna 50 de minute cu 10 minute pauza, cu toate acestea putini sunt cei care profita de acest obicei sanatos", spune psihologul.

3. Cand primesti o sarcina, ordoneaza timpul pentru ea!

"Ordoneaza sarcinile de munca pe cele mai dificile la inceput, atunci cand sarcina e noua si nivelul de atentie si de entuziasm este mai mare, de preferat in prima parte a zilei, cand mintea este odihnita. Sarcinile mai usoare lasa-le la final, atunci cand nivelul de concentrare este mai mic si de preferat in a doua parte a zilei, cand suntem deja bulversati", explica psihologul Alexandru Plesea.

4. Fiecare task este o provocare pentru tine

„Priveste fiecare task ca pe o provocare, deoarece potential de invatare, inovare, evolutie este din plin chiar si din cele mai banale task-uri, cum sunt cele casnice (ex: spalatul hainelor sau alegerea detergentilor din magazin)", afirma specialistul.

5. Inainte sa pleci la lucru, vizualizeaza-te concentrat!

"Mai demult era recomandat vorbitul in fata oglinzii pentru a-ti urmari gestica, mimica etc. Actorii de hollywood inca practica aceasta metoda pentru a invata pentru diversele roluri. Acelasi efect il va avea si vizualizarea concentrata, care mai are un avantaj si anume ca te poti vizualiza pe tine nu doar in prezent ca in fata unei oglinzi, ci si in viitor. Acest fapt te va ajuta sa iti trasezi un drum pentru felul in care doresti sa devii. Tot prin vizualizare iti poti face o analiza comparativa intre imaginea din prezent si cea din viitor, pentru a constientiza care sunt elementele care pe care ai vrea sa le imbunatatesti", continua Alexandru Plesea.

6. Lasa barfele pentru cei slabi!

"A barfi pe cineva inseama a te opri din propria-ti viata care ar putea fi minunata, pentru a-i judeca pe cei din jurul tau. Trebuie sa intelegi ca un astfel de demers te-ar putea face indiscutabil sa nu iti atingi intregul tau potentialul uman, sau in termeni mai populari a fi constant in „curtea vecinului" inseamna a nu-ti da curs propriului destin sau scop in viata", explica psihologul.

7. Scrie mesaje de recunostinta atunci cand te simti epuizat

Atunci cand exprimam recunostinta, mintea primeste un impuls reconfortant, ca totul este bine, ceea ce iti va ajuta starea de epuizare. Totodata, sentimentul de gratitudine deschide cai pentru a aduce in viata ta mai multe lucruri bune.

8. Pune-te in folosul altora, dar nu tot timpul!

"Este de la sine inteles ca impreuna suntem mai puternici si mai intelepti, ceea ce inseamna ca atat tu te vei pune in folosul altora dar si altii se vor pune in folosul tau. Asigura-te doar ca iti ramane timp si pentru tine, chiar daca uneori este greu sa refuzi. Totodata, invata sa faci chestii si singur cand altii nu iti vor putea fi de ajutor. Facand chestii singur evoluezi foarte mult", declara psihologul Alexandru Plesea.

9. Masoara ce lucrezi, prin rezultatele care vin

Nimanui nu ii plac laudarosii, iar munca se masoara prin rezultate. Un volum de munca executat corect, in timpul cel mai scurt, va aduce indiscutabil rezultate bune.

10. Depaseste fisa postului

"Fisa postului este ceea ce vrea angajatorul de la tine, intr-o descriere sumara. Nu te limita doar la ce scrie pe o foaie de hartie. Depaseste-ti atributiile, asa vei avea parte de un job mai putin plictisitor, iar rutina nu se va instala niciodata, deoarece fiecare zi se va transforma intr-o aventura, care va fi benefica pentru viitorul tau profesional si individual", conchide psihologul Alexandru Plesea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Mintii.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea