Cariera

#job #coleg #angajat #angajator #barfa

10 lucruri pe care nu trebuie sa le discuti la locul de munca

Vrei sa te imprietenesti cu colegii de la locul de munca, iar o mica barfa sau clasicele subiecte de socializare par mijloacele perfecte pentru a initia o conversatie. Cu toate acestea, exista cateva teme de care ar fi mai bine sa te feresti, pentru ca de obicei, pentru majoritatea, constituie subiecte "sensibile".
 

1. Salariul pe care il primesti
 

De cele mai multe ori, cifra salariului ar trebui sa fi confidentiala, pentru ca in caz contrar, risti sa dai nastere invidiei intre colegi, barfelor nejustificate sau afirmatiilor rautacioase.

Imagineaza-ti ca poate tu te descurci mai bine decat colegul tau care face aceeasi munca sau ai negociat mai bine salariul la interviu, asa ca primesti mai multi bani decat acesta. Cum crezi ca s-ar simti daca ar sti ca ocupati acelasi post, dar castigi mai mult? Chiar si pentru cel care iti pare cel mai bun prieten la locul de munca, acest lucru ar putea sa ii declanseze invidia.

2. Istoricul medical
 

Angajatorului tau si chiar celorlalti colegi nu le pasa de numarul de operatii la care ai fost supus, riscuri, boli pe care a trebuit sa le suporti . Dimpotriva, vei parea o persoana fragila, bolnavicioasa, iar angajatorul nu va aprecia faptul ca are in echipa sa un angajat care poate va sta mai mult prin concedii medicale decat la serviciu.

3. Plangeri referitoare la locul de munca
 

Daca nu te simti bine la locul de munca, ai doua optiuni: fie iti pastrezi nemultumirile, asta in cazul in care poti face abstractie de acestea si vrei sa iti pastrezi jobul in continuare, fie te adresezi unei persoane competente, care ar avea autoritatea de a schimba ceva.

Daca alegi optiunea de mijloc, aceea de a le povesti in mod constant colegilor cat de stresat esti, cat de mult te deranjeaza anumite lucruri, este posibil ca toate aceste zvonuri sa ajunga la seful tau, fara sa stii.

4. Cheltuielile pe care le faci
 

Ca si in cazul salariului, ar fi mai bine sa nu iti expui la locul de munca stilul de viata, cheltuielile pe care le faci si banii care iti intra in casa. Chiar daca tu si partenerul aveti salarii care va permit destule extravagante, acest lucru nu este valabil poate si pentru colegii tai . Risti sa starnesti barfe rautacioase si invidia celor din jur.

5. Detalii despre viata ta intima
 

Detaliile personale pot fi folosite, la un moment dat, impotriva ta. Nu cred ca vrei sa fii subiectul principal la o tigara sau la o cafea; in plus, prea multe detalii personale le vor da impresia celorlalti ca se pot purta mai familiar decat trebuie; in felul acesta, risti sa nu mai ai aceeasi autoritate in fata subalternilor sau chiar a colegilor.

6. Religie sau politica
 

De obicei, majoritatea persoanelor devin destul de aprinse atunci cand discuta despre politica sau religie. Unul mai "fierbinte" decat celalalt, aceste subiecte pot atinge o coarda destul de sensibila, asa ca daca nu iti cunosti prea bine colegii, ar fi indicat sa nu te aventurezi intr-o astfel de discutie. Risti sa indepartezi un coleg care ti-ar fi putut deveni un apropiat si un sprijin la locul de munca sau chiar sa iti creezi o imagine negativa, care iti va influenta negativ cariera.

7. Schimbari in viata personala
 

Despartiti, divorturi, planificarea unui bebelus sunt lucruri pe care ar trebui sa le imparti doar cu cei dragi; in caz contrar, te vor cunoaste mult mai personal decat ar trebui si vor incepe sa faca speculatii despre timpul pe care il ai pentru serviciu, prioritatile tale in viata, capacitati si dorinte. Chiar daca nimic din ceea ce cred acestia nu este adevarat, este suficient pentru a lansa zvonuri.

8. Bloguri sau profiluri de socializare online
 

Desi socializarea online a devenit destul de populara, site-urile de profil sunt destinate de obicei, persoanelor apropiate. Cu exceptia LinkedIn-ului care are la baza expunerea trecutului profesional, restul retelelor de socializare mizeaza pe aspectul personal. Prietenii tai vor posta comentarii mai personale, iar colegii tai nu au de ce sa te cunoasca intr-atat, incat sa interpreteze ceea ce doresc sau sa faca haz de tine in diferite ipostaze. Cel mai bine ar fi sa iti setezi profilul astfel incat doar prietenii recunoscuti de tine sa iti poata vizualiza informatiile sau pozele.

9. Pareri negative despre ceilalti colegi
 

Iata un subiect care iti poate aduce toata antipatia celor din jur, daca nu stii cu cine sa vorbesti. Pentru a nu suferi mai tarziu, ar fi mai bine daca doar ai asculta ce se spune, fara sa comentezi mult prea mult in ceea ce priveste viata, vestimentatia sau abilitatile profesionale ale celorlalti colegi. La locul de munca, vorba se duce cel mai repede si este posibil sa constati ca fraza de genul "iti spun, dar ramane intre noi", nu a functionat prea bine.

10. Povesti despre petrecerile si weekendurile tale nebune
 

Ai tot dreptul sa te simti bine si sa te distrezi, dar ar fi indicat sa pastrezi detaliile despre stilul tau de viata nebun doar pentru tine. In caz contrar, poti parea drept o persoana pe care nu te poti baza, iar acest lucru iti va afecta imaginea profesionala.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din cariera

Top

Cauta-ti perechea