Oamenii de stiinta produc neuroni din pielea umana

Cercetatorii de la Facultatea de Medicina a Université Laval au reusit sa produca neuroni in vitro folosind celule stem extrase din pielea class ="xirtireh" href="//www.acasa.ro/ class ="xirtireh" href="//www.acasa.ro/umana" title="umana">umana " title="umana">umana . Este pentru prima data cand se reuseste un nivel de diferentiere atat de inalt al celulei nervoase obtinute din pielea umana, conform cercetatorului sef, profesorul François Berthod. Aceasta descoperire poate conduce catre progresii revolutionare ale tratamentului bolilor neurodegenerative, cum ar fi boala Parkinson . Berthod si echiap sa au descris metoda folosita pentru a produce acesti neuroni intr-un numar recent al Journal of Cellular Physiology. Cercetatorii au folosit piele obtinuta prin metodele chirurgiei estetice. Ei au supus aceste mostre de piele la diferite proceduri pentru a extrage celuleleprecursoare ale neuronilor, pe care apoi le-au cultivat in vitro. Pielea singura nu contine neuroni, care sunt in maduva spinarii, dar contine doar extensiile lor, numite „axoni”. Provocarea pentru cercetatori a fost aceea de a produce neuroni din celule nediferentiate mai degraba decat sa multiplice neuroni din celule nervoase. (continuarea in Magazin Stiintific )