#sonda #sistem solar #planeta #naveta spatiala #messenger #mercur #camp magnetic

Mercur, cea mai mica planeta a sistemului solar, s-a micsorat si mai mult

Mercur , cea mai mica planeta a sistemului solar, s-a micsorat si mai mult. Noile informatii trimise de sonda americana Messenger arata ca planeta Mercur, cea mai mica din sistemul nostru solar, a devenit chiar si mai mica.

Noile date, capturate de Messenger in ianuarie 2008, arata ca Mercur a pierdut 1.5km din diametrul sau. Oamenii de stiinta sunt de parere ca Mercur s-a micsorat deoarece miezul sau se racoreste incet, iar planeta se contracta. Studiile, publicate in revista Science, mai precizeaza si faptul ca acelasi proces, de racorire, alimenteaza si campul magnetic al planetei.

Sonda Messenger a trecut pe langa Mercur la o distanta de doar 200km departare. A fost pentru prima oara cand planeta a fost vizualizata atat de aproape din anul 1975. La doar cateva zile dupa trecerea navetei, oamenii de stiinta au descoperit, de asemenea, dovezi ale activitatii vulcanice pe Mercur.

Ei au gasit ventre vulcanice (orificiile prin care erupe lava) si materiale piroclastice aruncate din vulcani atunci cand au erupt. Cercetatorii au descoperit si cratere, asemanatoare cu cele de pe luna si de pe Marte, care, se presupune, au fost umplute cu cantitati masive de lava, pe o adancime de aproximativ 2,7km. Dr. James Head de la Brown University a declarat ca aceste noi descoperiri arata ca planeta a fost foarte activa, acum aproape 4 miliarde de ani.

Zborul sondei in apropierea planetei este unul dintre cele trei pregatitoare intrarii pe orbita lui Mercur din 2011.

Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro