IT & C

Lenovo vrea sa castige primul loc in topul producatorilor de laptopuri

Filiala locala a Lenovo vizeaza obtinerea, intr-un interval de timp de numai un an, a primului loc in topul furnizorilor de notebookuri de pe piata romaneasca si a locului trei in clasamentul general al vendorilor de calculatoare. "Urmarim, practic, sa transferam si in Romania situatia existenta la nivel mondial, Lenovo ocupand in prezent locul trei, dupa Hewlett Packard si Dell", a declarat noul director general al filialei, Aurel Netin, proaspat fost secretar de stat in Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei. Pentru obtinerea acestei performante, Aurel Netin a declarat ca nu are ca principala tinta implicarea in programe guvernamentale, asa cum ar fi de asteptat dupa experienta castigata intr-un fotoliu ministerial, ci extinderea gamei de produse si aducerea ei pe rafturile din hypermarketuri, pentru a fi mai la indemana cumparatorilor obisnuiti, a persoanelor fizice. "Vom colabora foarte strans cu IBM pentru a continua proiectele de corporatie in Romania, asa cum se intampla si la nivel mondial, dar ne vom indrepta cu precadere catre consumatorii finali, pentru ca acestia reprezinta in continuare o piata acoperita in proportie de doar 12-15%, in ceea ce priveste numarul de calculatoare detinute, a mai precizat directorul general al Lenovo Romania. Preturile calculatoarelor noastre au scazut si vor mai scadea, astfel ca vor deveni foarte competitive pentru calitatea pe care o au aceste produse". Si, pentru a marca in mod cat mai favorabil aceste declaratii de intentie, producatorul a lansat in Romania ultima inovatie in materie de laptopuri - un echipament din familia Lenovo 3000 (gama de produse nebranduite IBM si care nu sunt fabricate in Asia). Este vorba despre laptopul ultraportabil Lenovo 3000 V100, care, in schimbul unui pret de aproximativ 1.400 de dolari, are la baza un procesor Intel Core, insotit de o camera web incorporata, memorie pana la 2 GB si un hard de pana la 100 GB, accelerator Intel Extreme Graphics Media 950, un ecran de 12,1", microfon si boxe stereo, multicard reader 5 in 1 etc., toate acestea cantarind doar 1,8 kg. Compania Lenovo, formata prin fuziunea principalului producator de PC-uri din China, Lenovo Group, cu fosta divizie de calculatoare personale a IBM, a depasit cu succes perioada de tranzitie, reusind ca dupa un proces de restructurare sa obtina o crestere la nivel global a cifrei sale de afaceri de 358% pentru anul 2005-2006, pana la 13,4 miliarde de dolari. Practic, in urma schimbarilor organizatorice ce au avut loc, Lenovo a raportat un profit anual de 22 milioane de dolari.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele