Dinozaurii au fost invinsi de insecte

Potrivit unei noi teorii, marile reptile pe care deja le cunoastem foarte bine din filme ca Jurassik Park, au disparut in urma unor infectii provocate de insecte si a modificarii ecosistemului. Se poate ca dispartia dinozaurilor sa nu se fi datorat impactului unui mare meteorit asupra maruntei noastre planete, asa cum se presupunea pana acum, ci datorita aparitiei si multiplicarii unor mici insecte, informeaza publicatia italiana Corriere della Sera. Ipoteza a fost formulata de entomologul american George Poinar, profesor la Oregon State University, care crede ca o epidemie infectioasa ar fi constituit cauza disparitiei uriaselor reptile. Potrivit studiului profesorului Poinar multiplicarea acestor insecte ar fi modificat vegetatia terestra: aparitia albinelor si a altor insecte de acelasi fel ar fi intensificat nasterea unor plante care au inlocuit treptat vegetatia preexistenta, principala sursa de hrana pentru dinozauri . Mai mult decat atat, aceste insecte ar fi contribuit la decimarea reptilelor prin infectii. Pana astazi teoria acceptata de aproape toti cercetatorii a fosta aceea care explica disparitia dinozaurilor prin impactul unui mare meteorit care ar fi cazut pe Pamant acum 65 milioane de ani. O alta teorie sustinea ca aceasta disparitie ar fi fost provocata, de fapt, de o masiva eruptie vulcanica ce a avut loc pe teritoriul Indiei de astazi, ceea ce ar fi dus la o incalzire rapida a climei. Cert este, insa, ca extinctia reptilelor gigantice a avut loc aproximativ la sfarsitul erei cretacice si la inceputul celei tertiare, o limita care marcheaza disparitia dinozaurilor si aparitia pe planeta a mamiferelor. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro